بهشتی از تهیه و تدوین بانک جامع اطلاعات شاغلان و فعالان روز بازار‌ها در قم خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،محسن بهشتی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم، ساماندهی روز بازار‌ها بدون وجود پروتکل‌های مشخص در کشور را موردبررسی قرار داد و گفت: روز بازار‌ها فعالیتی در قشر آسیب‌پذیر جامعه بوده که متأسفانه رسمیت قانونی نداشته و فعالیت آن تحت نظر هیچ صنف و یا اتحادیه‌ای نیز نیست و فضا‌های فعالیت آن‌ها مناسب نبوده و تراکم بالایی دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم تعطیلی روز بازار‌ها را از نخستین اقدامات استان در زمان شیوع ویروس کرونا دانست و گفت: در دوران تعطیلی روز بازار‌ها حمایت‌های خوبی از طرف دستگاه‌ها و خیرین از این افراد انجام‌شده و بسته‌های حمایتی در اختیار آن‌ها قرار گرفت و همچنین بانک اطلاعاتی جامعی از این افراد در استان جمع‌آوری شد.

بهشتی ساماندهی کارگران ساختمانی را نیز یکی از دغدغه‌های مدیریت استان دانست و گفت: کارگران فصلی که بدون بیمه بودند موردحمایت خیرین شهر قرار گرفتند و با تشکیل کمیته‌ای ویژه زیر نظر فرمانداری از ظرفیت‌های شهرداری و اداره کار برای ساماندهی این افراد استفاده‌شده تا شان و جایگاه این افراد حفظ شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم از بازگشایی روز بازار‌ها بعد از عبور از پیک بیماری کرونا خبر داد و تأکید کرد: پیشنهادات مرکز بهداشت در ستاد مبارزه با کرونا استان مطرح و تصویب شد و سپس پروتکل‌های مشخصی برای بازگشایی روز بازار‌ها تعریف‌شده و محدودیتی‌های برای چگونگی فعالیت آن‌ها مشخص شد.

او ادامه داد: سپس چهار نقطه برای بازگشایی مجدد روز بازار‌ها شناسایی‌شده و آن نقاط ضدعفونی شده و خدمات اولیه را شهرداری و سازمان میادین ارائه دادند و استان قم پیشتاز این حرکت در کشور شده و صدای این افراد شنیده شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم از حضور سپاه و ارتش جمهوری اسلامی در برپایی بیمارستان صحرایی و نقاهتگاه در قم تشکر کرد و یادآور شد: اعلام رسمی این بیماری از قم و نبود هیچ‌گونه پیش‌فرض برای کنترل این بیماری استان قم را دچار چالشی جدی کرد، که با مدیریت استان کنترل‌شده و بسیاری از استان‌ها از الگوی مدیریتی قم استفاده کردند.

بهشتی رعایت حقوق شهروندی را برای همه افراد دانست و تأکید کرد: باید ساماندهی کارگران فصلی از ساختن جایگاهی برای نشستن این افراد فراتر رفته و با تعریف سامانه و ورود شرکت‌های خدماتی این افراد ساماندهی شده و به‌صورت پیامکی دعوت به کار شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با درخواست از مردم برای ادامه پروتکل‌های بهداشتی تا پایان این بیماری یادآور شد: هنوز این بیماری به‌صورت کامل کنترل نشده و نیازمند همکاری و مشارکت مردم تا پایان این بیماری در کشور و دنیا هستیم که امیدواریم با دستیابی به واکسن این ویروس به‌خوبی این بیماری کنترل شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار