نماینده کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق اعلام کرد ۵ مانع پیش روی برگزاری انتخابات زودهنگام ۲۰۲۱ است که باید هرچه سریع‌تر برطرف شوند.

 

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  پایگاه خبری المعلومه، کاطع الرکابی، عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق اعلام کرد موانعی بر سر راه برگزاری انتخابات زودهنگام در ژوئن ۲۰۲۱ وجود دارد که بارزترین آن بحران کروناست.

او گفت: برگزاری انتخابات زودهنگام با ۵ مانع روبه‌روست که مهمترین مانع آن بحران ویروس کرونا در عراق است.

الرکابی افزود: تمامی احزاب سیاسی بدون استثناء با ضرورت برگزاری انتخابات زودهنگام موافق هستند و هیچ طرفی با زمان برگزاری آن در ژوئن ۲۰۲۱ که از سوی دولت تعیین شد، مخالفتی ندارد.

عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق گفت: انتخابات پارلمانی زودهنگام ۵ مانع پیش رو دارد که شامل تعیین نهایی تعداد کرسی‌های انتخاباتی در استان ها، مشخص شدن وضع قانون دادگاه اداری، تخصیص بودجه به کمیسیون انتخابات، تعیین ماهیت اجرای انتخابات در دفاتر با وجود تغییراتی که در قانون انتخابات صورت می‌گیرد و پرونده امنیتی و همه گیری کروناست.

او گفت: تمامی موانع مهم هستند و نیازمند حل و فصل بنیادین آن‌ها از سوی دولت پیش از اجرای انتخابات است.

«مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق روز دهم مرداد در سخنرانی تلویزیونی اعلام کرد دولتش قصد دارد تا انتخاباتی زودهنگام را در تاریخ ششم ژوئن سال ۲۰۲۱ برگزار کند و به همین منظور از تمامی عراقی‌ها خواست به منظور ایجاد تغییرات در صحنه سیاسی کشور به پای صندوق‌های رأی بروند.

این در حالی است که «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق خواستار برگزاری انتخابات زودتر از موعدی شد که الکاظمی تعیین کرده و بر اجرای ماده ۶۴ قانون اساسی عراق برای برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی و برگزاری جلسه علنی فوق‌العاده با حضور رؤسای سه قوه این کشور و گروه‌های سیاسی تاکید کرد.

گروه‌ها و شخصیت‌های مختلف عراقی از اقدام نخست وزیر این کشور در تعیین زمان انتخابات زودهنگام استقبال کردند.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار