مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کرمانشاه گفت : به دلیل شیوع بیماری کرونا سفر‌های بین شهری استان از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۵ درصد و تعداد مسافران ۴۶ درصد کاهش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، فریبرز کرمی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کرمانشاه گفت : پارسال ۱۳۵ هزار و ۵۲۵ مورد سفر برون شهری در کرمانشاه به ثبت رسید که این آمار امسال به ۸۶ هزار و ۹۴۱ سفر کاهش یافت.

او از کاهش ۴۶ درصدی جابجایی مسافرین در این سفر‌ها هم خبر داد و گفت : در چهار ماهه امسال ۶۸۶ هزار و ۴۳۷ مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی جابجا شدند که این تعداد در چهار ماه اول پارسال بیش از یک میلیون و ۲۹۲ هزار نفر بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه، بیشترین میزان کاهش را مربوط به ناوگان مینی‌بوس با کاهش ۵۲ درصدی تعداد سفر اعلام کرد و افزود: در این مدت سفر‌های اتوبوسی ۴۰ درصد و سفر‌های سواری نیز ۲۶ درصد کاهش داشته است.

کرمی افزود: از بیش از ۸۶ هزار سفری که امسال داشتیم، ۱۱ هزار و ۲۲۲ مورد با اتوبوس، ۱۸ هزار و ۶۳۲ مورد با مینی‌بوس و ۶۷ هزار و ۸۷ مورد با سواری بوده است.

او دلیل کاهش تعداد سفر‌ها با ناوگان حمل و نقل عمومی ببرون شهری را شرایط بیماری کرونا دانست و گفت: این بیماری علاوه بر کاهش تعداد سفر‌ها مردم را به استفاده از خودرو شخصی ترغیب کرده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه، از رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در ناوگان حمل و نقل عمومی بین شهری هم یاد کرد و ادامه داد: تمام مسافرین ملزم به استفاده از ماسک در خودرو‌های حمل و نقل عمومی هستند. در اتوبوس‌ها هم ماسک و مواد ضدعفونی در اختیار مردم قرار می‌گیرد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.