معاون فرهنگی و رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از اجرای طرح تابستانه کتاب با مشارکت ۱۱ کتابفروشی شهر اهواز خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مرتضی جمشیدی معاون فرهنگی و رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: ۱۸ کتابفروشی استان در طرح تابستانه کتاب ۹۹ مشارکت دارند که از این تعداد ۱۱ کتابفروشی متعلق به اهواز و ۷ دیگر به شهرستان‌های این استان اختصاص دارد.

او افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و آسیبی که به حوزه نشر و کتابفروشی‌ها وارد شد، برگزاری طرح تابستانه می‌تواند ضرر و زیان این صنف را تا اندازه‌ای جبران و نیز رونق دوباره‌ای به پیکره نحیف کتابفروشی‌ها ببخشد.

جمشیدی تصریح کرد: از شهر اهواز کتابفروشی‌های محام، شرق، رشد شعبه مرکزی، رشد شعبه نادری، رشد شعبه زیتون، شهر کتاب اهواز، شهر کتاب کیهان، جعفری شعبه زیتون، پاتوق کتاب اهواز، رسانه بیداری و اسوه در این طرح حاضر شدند.

معاون فرهنگی و رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ادامه داد: کتابفروشی دارلکتب سعید و شهر کتاب از آبادان، ۴ کتابفروشی معراج، کتابسرای رشد، وارثین و فرزانگان از دزفول و کتاب رشد از شوشتر در فهرست کتابفروشی‌های سایت خانه کتاب قرار دارند.

این مقام مسئول گفت: میزان یارانه خرید برای کتاب‌ها ۲۰ درصد، سقف مجاز خرید برای هر خریدار حداکثر یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار ریال و سقف یارانه خرید برای هر خریدار ۳۰۰ هزار ریال اعلام شد و با توجه به شرایط موجود و شیوع کرونا، خرید‌های غیرحضوری با ثبت اطلاعات مربوطه در پنل تابستانه امکان‌پذیر است و کتابفروشی‌های متقاضی در زمان اجرای طرح باید نکات بهداشتی رعایت کنند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.