روزنامه صهیونیستی جروزالم پست در گزارشی از نگرانی مقامات سرزمین‌های اشغالی از احتمال وقوع انفجار هولناکی مشابه حادثه بیروت در حیفا خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، انفجار هولناک روز گذشته انبار نگهداری آمونیوم نیترات در بیروت و گزارش مقامات این کشور از میزان مواد نگهداری شده در آن، باعث شده تا صهیونیست‌ها دغدغه خطر وجود تاسیسات شیمیایی و مخازن آمونیاک در بندر حیفا را داشته باشند و نگران شوند چنین حادثه‌ای برای آنان نیز تکرار شود.

در همین خصوص امروز «گیلا گملیل» نماینده حزب لیکود در کنست، در مصاحبه‌ای رادیویی گفت: «باید مواد شیمیایی خطرناک را از حیفا خارج کنیم. برنامه پاکسازی این بندر باید پنج ساله باشد و در پنج سال بعدِ از آن نیز پاکسازی صورت گیرد.»

همچنین یکی از کارشناسان تلویزیونی رژیم اشغالگر در این باره گفت: «با دیدن انفجار مهیب بیروت هر کسی متوجه خواهد شد که امکان وقوع آن در حیفا نیز وجود دارد، زیرا ما ده‌ها مخزن و کانتینرِ بسیار بزرگ سوخت برم و آمونیاک در این بندر داریم.»

«میکی هیموویچ» رئیس کمیته امور داخلی و محیط زیست کنست، نیز با بیان هولناک بودن انفجار روز گذشته بیروت، تعطیلی صنایع پتروشیمی حیفا را لازم دانست و اعلام کرد قصد دارد نشستی با مسئولان ذیربط داشته باشد و در آن به بررسی آمادگی رژیم اشغالگر برای وقوع فاجعه‌ای مانند بیروت و مواردی نظیر پیشگیری و آمادگی‌های لازم برای آن بپردازند.

همچنین مرکز تحقیقات محیط زیستی حیفا از وجود ۱۵۰۰ منطقه و ۸۰۰ نوع ماده شیمیایی خطرناک داخل کارخانه‌های بندر حیفا خبر داد و گفته است: «حادثه بیروت نمایانگر خطر تجمع چنین موادی است و نیاز به تعطیلی این تاسیسات را نشان می‌دهد.»

دیروز سه‌شنبه انفجار‌هایی ویرانگر بندر بیروت را به لرزه درآورد و تعدادی از ساختمان‌ها را در این بخش از پایتخت لبنان با خاک یکسان کرد به طوری که موج انفجار در کیلومتر‌ها دورتر از محل انفجار شنیده شد.

در جلسه شورای عالی دفاع لبنان اعلام شد این انفجار گسترده ممکن است نتیجه تعمیرات در نزدیکی انبار‌ها بوده باشد.

به نوشته روزنامه الاخبار، حجم و شدت این حادثه به حدی بالاست که تحلیلگران قدرت این انفجار‌ را با انفجار یک بمب هسته‌ای برابر می‌دانند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۵ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
عجب خودشون به خواب زدند همه میدونند این یه حمله تروریستی بوده فقط دولت لبنان که نمی بینه انگار این همه جان اصلا مهم نیست
Iran (Islamic Republic of)
امین
۲۱:۱۳ ۱۵ مرداد ۱۳۹۹
من بهتون قول میدم این یک حمله بوده توسط اسراییل اونم با پهپاد.
_آقا پهپاد تو ارتفاع 50 هزار پایی اصلا دیده نمیشه.
_ در ثانی موشکی که 3 برابر صوت حرکت میکنه که نمیشه با دوربین های معمولی ازش تصویر گرفت.
_من شک ندارم کار اسراییل بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۶ ۱۵ مرداد ۱۳۹۹
حزب الله باید پیش دستی کنه و مخازن صهیونیست ها رو بترکونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۵ ۱۵ مرداد ۱۳۹۹
اونا حواسشون جمعه چیزی نمیشه براشون این ماهاییم که هر روز یه جاییمون بر اثر انفجار نابود میشه و ...
Iran (Islamic Republic of)
امین
۲۱:۱۱ ۱۵ مرداد ۱۳۹۹
ماشین رفیق حریری رو هم همینطوری منفجر کردن ! تا مدتها همه فکر میکردن بمب گذاری بوده اما بعدها سندش رو شد که اسراییل از غرب بیروت با پهپاد مسلح به موشک هوا به زمین ماشین رفیق حریری رو زد !!! شدت انفجار به قدری بود کل بیروت لرزید
آخرین اخبار