رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: همراه با مردم، مسئولان نیز باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در کارگروه تخصصی مبارزه با کرونا ویروس شهرستان مهاباد بیان کرد: صدا و سیمای مرکز مهاباد پتانسیل خیلی خوبی برای آذربایجان غربی و هم برای مناطق با زبان و گویش محلی است و ما تاکید داشتیم که نه تنها شبکه بهداشت و درمان مهاباد بلکه تمام روسای شبکه‌های مناطق کرد نشین به شکلی جهت تولید محتوا مشارکت داشته باشند، چون هر چقدر ما بتوانیم با زبان محلی پیام‌های بهداشتی را منتقل کنیم، تعداد بیننده بیشتر می‌شود.

این مقام مسئول در استان افزود: بحران در هر منطقه با توجه به شرایط ویژه خود کنترل می‌شود استان آذربایجان غربی دارای ویژگی‌های خاص خود بوده یعنی باید منطقه‌ای عمل شود.


بیشتر بخوانید


آقازاده اضافه کرد: در این شهرستان حضور مردم به صورت تجمعی در مراسم عروسی و مجالس ترحیم و آرامستان‌ها می‌تواند باعث انتشار بیماری شود، لذا لازم است با فرهنگ سازی در جلوگیری از انتشار بیماری کووید ۱۹ تلاش کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اذعان کرد: باید دورهمی‌های خانوادگی را کمتر کنیم.

آقازاده اشاره کرد: اگر همراه با مردم، مسئولان فاصله اجتماعی را رعایت نکنند چگونه انتظار دارند مردم آن را رعایت کنند لذا نباید تضاد و تناقضی در گفتار و رفتار ما وجود داشته باشد.

او افزود: بحث استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی هوشمند و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را باید از خودمان شروع کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی تصریح کرد: برای بیماری کرونا در حال حاضر واکسن و دارویی وجود ندارد و مواردی که در مورد دارو‌های ضد کرونا مطرح می‌شود ریشه تجاری دارد.

او گفت: دانشگاه بر اساس گاید لاین‌های وزارت بهداشت عمل می‌کند. دارو‌ها و روش‌های پلاسما درمانی برای درمان بیماری کووید ۱۹ در مرحله تحقیق بسر می‌برد و در سطح کشور و استان براساس پروتکل‌ها و گاید لاین‌ها مشخص عمل می‌کنیم.

آقازاده اظهار کرد: بیانات مقام معظم رهبری راهگشا است سخنان ایشان به عنوان رهبر و مجتهد مبنای علمی، فرهنگی اجتماعی دارد و دارای حکمت می‌باشد.

این مقام مسئول در آذربایجان غربی افزود: امروز استان ما در مرحله هشدار است، ولی به هیچ وجه نباید خوش خیال باشیم. ما در جنگ با ویروسی هستیم که ناشناخته است شما وقتی دشمن را نمی‌شناسید باید خیلی محکم با آن برخورد کنید.

آقازاده تصریح کرد: در بازدیدی که از برگزاری جلسه کنکور داشتم شاهد بودیم که فاصله گذاری اجتماعی رعایت شده بود و همه داوطلبان از ماسک استفاده می‌کردند و وسایل ضدعفونی هم در دسترس بود.

رئیس قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در استان ضمن تشکر از استاندار و نماینده، ولی فقیه در استان افزود: اعمال محدودیت‌ها به موقع انجام گرفت شاید اولین استانی که محدودیت‌ها را به وزارت بهداشت اعلام کرد استان آذربایجان غربی بود و با حمایت‌های استاندار و نماینده، ولی فقیه اعمال محدودیت‌ها و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و اجرای پروتکل‌های بهداشتی در سطح استان به خوبی انجام شد.

مسئولان باید در رعایت پروتکل‌ها پیشگام باشند

مسئولان باید در رعایت پروتکل‌ها پیشگام باشند

کارگروه تخصصی مقابله با کرونا ویروس شهرستان مهاباد با حضور جواد آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی و رئیس قرارگاه دانشگاه مبارزه با کرونا ویروس استان، ایرج محبی جانشین رئیس قرار گاه، ابراهیم حسنی معاون درمان دانشگاه، رسول انتظار مهدی معاون بهداشتی دانشگاه و جلال غفار زاده معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مهاباد، مدیر شبکه، فرمانده نیروی انتظامی، فرمانده ارتش، سپاه، رئیس سازمان نظام پزشکی و جمعی از مسئولان و سازمان‌های مردم نهاد شهرستان و اصحاب رسانه در محل سالن اجتماعات تالار وحدت شهرداری مهاباد برگزار شد.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.