مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی میتواند شیب نزولی بیماری را بشکند.

بهزاد مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهارکرد: برخلاف انتشار برخی خبر‌ها تاکنون هیچ درمان مشخصی برای علاج ویروس کرونا کشف نشده و دارو‌های تجویز شده تنها ماهیت حمایتی و ضد ویروسی دارند.

او افزود: کرونا مجموعه‌ای از ویروس‌ها است که در سال‌های گذشته نیز بیماری‌های سارس و مرس از خانواده ویروس کرونا شیوع پیدا کرده‌اند و در سال ۲۰۱۹ نیز نوع جدیدی از آن شیوع پیدا کرد که کوید ۱۹ نامگذاری شد.

بهزاد تصریح کرد: راه مقابله با این ویروس بصورت ژنتیکی و اکتسابی است، در حوزه ژنتیک نیازمند رسیدن به ایمنی جمعی بعد از چند نسل هستیم و در حوزه اکتسابی نیز نیازمند اقدامات پیشگیرانه برای همه‌گیری ویروس بصورت تدریجی هستیم که در این حوزه فرسودگی کادر درمان از مشکلات عمده است.

او اضافه کرد: دارو‌های ضد ویروسی درحال افزایش هستند، ولی بصورت پروتکل مستقل و ویژه برای مقابله با این ویروس مورد استفاده قرار نمی‌گیرند.

شمار مبتلایان به کرونا از مرز ۲ هزار و ۵۰۰ نفر عبور کرد

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهاباد گفت: شمار مبتلایان به ویروس کوید ۱۹ در شهرستان به ۲ هزار و ۵۸۹ نفر رسیده است که از این تعداد ۸۲۱ نفر در بیمارستان نمونه‌گیری و شناسایی شده و ۱ هزار و ۷۶۱ نفر نیز در مراکز سرپایی شهرستان مهاباد شناسایی شده‌اند.

او افزود: درحال حاضر شاهد شیب نزولی، اما شکننده شمار مبتلایان به کوید ۱۹ هستیم و شمار بستری‌های ناشی از این ویروس در مهاباد از ۱۴۰ بیمار در دوران اوج به ۱۰ نفر کاهش یافته که از این تعداد نیز ۷ نفر مبتلای قطعی مثبت و ۳ نفر مشکوک به ابتلا هستند.

بهزاد تصریح کرد: در بین افراد مبتلا به کوید ۱۹ که بیماری پیش زمینه‌ای داشته‌اند بیماران قلبی و عروقی بیشترین قربانیان را به خود اختصاص داده و از ۱۳۷ نفر مبتلا به این ویروس از این بیماران ۴۹ نفر فوت کرده‌اند. بیماران دیابتی نیز ۱۷ فوتی بعد از بیماران قلبی و عروقی قرار دارند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد در پایان خاطر نشان کرد: رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، مهمانی‌های خانوادگی، برگزاری مراسم عروسی و عزا و رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی می‌تواند شیب نزولی بیماری را بشکند و شهرستان مهاباد دوباره در وضعیت قرمز و هشدار قرار گیرد.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.