چهارمین شرکت دارنده فناوری ساخت ماشین‌آلات و تولید گازکربنیک جهان در استان چهارمحال و بختیاری فعالیت می‌کند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، چهارمین شرکت دارنده فناوری ساخت ماشین‌آلات و تولید گازکربنیک جهان در شهرستان بن چهارمحال و بختیاری فعالیت می‌کند، که این شرکت تنها دارنده فناوری ساخت دستگاه‌های تولید گاز کربنیک در کشور است.

این کارخانه تولیدی بخش خصوصی فعالیت خود را از سال ۶۸ با اشتغالزایی ۸۰ نفر آغاز کرد که سال ۹۸ با توسعه و افزایش تولید، تعداد اشتغال مستقیم این مجتمع به ۱۱۰ نفر افزایش یافت.

۱۰۰ درصد تجهیزات و ماشین‌آلات این کارخانه به دست متخصصان داخلی ساخته شده است و کارکنان متخصص این کارخانه تمام تجهیزات فاز سوم را طراحی کردند و در حال تجهیز آن هستند.

برای تکمیل فاز سوم این مجتمع تولیدی، افزون بر ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی بخش خصوصی هزینه شده است، که تا ۲ ماه آینده تکمیل و بهره‌برداری خواهد شد و با فعال شدن خط تولید جدید، روزانه ۶۰ تن تولید گازکربنیک به این کارخانه اضافه می‌شود.

کربن دی اسید یک گاز خنثی، بدون رنگ، بدون بو و بدون مزه است، که می‌تواند به راحتی به مایع یا به جامد تبدیل شده و ذخیره شود.

در حالت مایع، به راحتی با آب واکنش می‌دهد تا کربنیک اسید یا آب کربناته را تشکیل دهد و این محصول در صنعت نوشابه‌سازی کاربرد دارد.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار