با پرداخت تسهیلات صنایع‌دستی، زمینه اشتغال ۵۸ نفر در شهرستان بروجن فراهم شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، بهادر نوروزی رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بروجن گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت برای اشتغال در حوزه صنایع دستی و گردشگری پرداخت شده است.

او افزود: با پرداخت این مبلغ تسهیلات زمینه اشتغال ۵۸ نفر فراهم شده است و از این مبلغ هشت میلیارد ریال به ۴۰ متقاضی در رشته‌های صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان بروجن پرداخت شد.


بیشتر بخوانید


نوروزی اضافه کرد: همچنین در این مدت یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال به ۱۸ متقاضی واجدشرایط صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی در رشته‌های سرمه دوزی، گلیم بافی، لباس محلی، سراجی، تذهیب، بافتنی و نمدمالی پرداخت و زمینه اشتغال ۱۸ نفر فراهم شده است.

او ادامه داد: از ابتدای امسال ۱۸ مدرک فعالیت در حوزه مشاغل خانگی برای فعالان صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان بروجن صادر شد.

نوروزی گفت: اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بروجن با همکاری سپاه پاسداران در این شهرستان نسبت به شناسایی مکان‌های مستعد اشتغالزایی در حوزه‌های صنایع‌دستی و گردشگری با هدف افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی اقدام می‌کند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.