مسئول دفترنمایندگی، ولی فقیه درسپاه ثارالله کرمان گفت: باورغدیری می‌خواهد که بگوییم آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند وچه خوب ملت ایران درامتداد غدیر ایستاده ومشت بردهان استکبار زده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،حجت الاسلام عرب پور ، مسئول دفترنمایندگی، ولی فقیه درسپاه ثارالله کرمان ،در نشست فرماندهان بسیج ناحیه دانشجویی استان کرمان که به میزبانی بسیج دانشگاه آزاد واحد کرمان برگزارشد، گفت: غدیر دارای نظامات و مکاتب مختلفی است که باید آن مکاتب را یافته و در آن مکاتب زانو بزنیم.

او افزود: غدیر انسان‌ها را صاحب مکتب می‌کند وقتی صحبت از مکتب امام خمینی (ره) یا مکتب امام خامنه‌ای(مدظله العالی) می‌شود منظورتفکری است که امام براساس غدیر بناکرد که امروزه این مکتب در کل عالم طرفداران زیادی دارد.

حجت الاسلام عرب پور بیان کرد:غدیر امروز دیگر برکه‌ای در حجاز نیست بلکه برکه‌های زیادی از آن منشعب شده که یکی از برکه هایش درنیجریه تحت زعامت شیخ زکزاکی است.

اوگفت:درسالیان اخیر هرچه دشمن باتمام امکانات وتجهیزاتش و نیز ایجاد گروه شبه نظامی سلفی جلوی آن‌ها را سدکرد نتوانستند جلوی این سیل طاغوت برانداز را بگیرند.

حجت الاسلام عرب پور تصریح کرد: غدیر انسان‌ها راصاحب مکتب می کند امروز سیدحسن نصرالله درلبنان، رهبران انصارالله دریمن امثال ابومهدی وحشد شعبی درعراق ودیگر نقاط دنیا در همه جا مکتب غدیرچون دریایی موج می‌زند.

او با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی از درس‌های مهم غدیراست اظهار داشت:امروز نظام سلطه و وهابیت کاملا شکست خورده است فکرکردند اگر حاج قاسم وابومهدی را از ما بگیرند ما را شکست دادند این یک اشتباه بزرگ است و این اوج حقارت وذلت شان را می‌رساند.

حجت الاسلام عرب پور افزود:ماباید بتوانیم آن بلوغی که از اهل بیت را ازدست رفت استیفا کنیم حقوق خانواده شهدا را استیفا کنیم.

او گفت: امام علی علیه السلام که ده‌ها هزار شاهد برامامت شان داشتند نتوانستند حقشان را بگیرند چرا، چون حب دنیا نگذاشت حق بر جایگاه خود بنشیند که این درسی برای ماست که نگذاریم دشمن سرمایه و ارزش‌های دینی مان را براحتی به یغما ببرد.

او تصریح کرد: امروز روز بیداری است دانشگاه‌های عالم روی این مکتب تحقیق می کنند مانند دانشگاه کلمبیا وقتی دونامه امام که به منطقه آمریکای لاتین واروپا فرستاد از آن زمان تحقیق روی متن نامه‌ها آغاز وهزاران جوان تحصیل کرده باتحقیق به اسلام گرایش یافتند.

حجت الاسلام عرب پور افزود: امروز غرب جلوی بیداری جوانان خود دیوار کشیده، اما جوانان دیوار‌ها را شکافتند وکلام امام همچون دریای مواجی بر جان جوانان نشسته است.

او سپس به نمونه‌هایی از تاثیرمکتب غدیر اشاره کرد وگفت: کرد‌های کوبانی درسوریه اعتقاد به هیچ دین ومسلکی ندارند، اما وقتی چشم شان به حاج قاسم می‌افتد که شاگرد مکتب غدیراست می گویند شما هرچه بگویید قبول داریم.

حجت الاسلام عرب پور تاکید کرد:حاج قاسم می‌گوید مسجدی بسازید و در آن به بچه هایتان قرآن بیاموزید این درحالی است که آن‌ها مشرک محض بودند، اما امروز دارند فوج فوج مسلمان می‌شوند.

او گفت: اگر رهبرانقلاب می گوید به حاج قاسم به چشم یک مکتب نگاه کنید همین مکتب غدیری بود که وی از آن درس گرفته بود.

حجت الاسلام عرب پور تصریح کرد: دیانت باید عین سیاست باشد و غدیر این مسئله را ثابت کرد به رغم آنچه در سقیفه کارکردند وگفتند دین ازسیاست جداست امروز همه این افراد نیست شدند و اثری ازآنها نیست و فرهنگ غدیرحجم وسیعی ازسیاره زمین را فراگرفته واین رسالت بزرگی بود که حاج قاسم بردوش گرفته و انجام داد.

او گفت: منطقه غزه یک منطقه کوچکی است چه چیزی باعث شده مقاومت کند و رژیم صهیونیستی با تانک‌های زرهی ودیگر تجهیزاتش در دروازه ورودی آن بماند وامکان جلوروی نداشته باشد، این نتیجه فرهنگ غدیراست.

مسئول دفترنمایندگی، ولی فقیه درسپاه ثارالله کرمان اظهار کرد: این باورغدیری می‌خواهد که بگوییم آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند وچه خوب ملت ایران درامتداد غدیر ایستاده ومشت بردهان استکبار زده وایستاده اند.

او گفت: دربحث کرونا که یک ویروس کشت شده در لابراتوار‌ها وبمب میکروبی غرب است مردم این کشورها همدیگر را غارت کردند اما در ایران مردم به هم کمک وانفاق کردند که این نشات گرفته از تفکر غدیر است فرهنگ غدیر یعنی شجاعت وشهامت و دراین راه انسان نباید از جان ومال و ابرویش دریغ کند، زیرا که آبرویش هم باغدیرحفظ می‌شود مالش برکت پیدا کرده وجانش با ارزش می‌شود.

حجت الاسلام عرب پور افزود: هرکس غدیری بود درتاریخ ماند مانند امام حسین(ع) ودیگر ائمه اطهار ودر تاریخ معاصرمانند رزمندگان دفاع مقدس ما و مدافعان حرم که جاودانه شدند.

او اظهار داشت: حدیث سلسله الذهب امام رضا(ع) می گوید هرکس درحصن ولایت بماند ایمن است این حصن اهل بیت و همان حصن غدیر است که هرکس در جرگه غدیر وارد شد جز پیروز شدگان و از جریان حق  و نقطه مقابل آن حزب شیطان می باشد که بازنده است.

همچنین منظری توکلی رییس دانشگاه آزاد واحد کرمان نیز با اشاره به تاثیربالای بسیج دانشجویی درجامعه گفت: ازجمله آفاتی که ممکن است مذهبی‌ها را درگیر خود کند تبعیت نکردن ازگفته‌های روز رهبری بدلیل سلایق متضاد با آن است.

او افزود:خوشبختانه ولایتمداری ویژگی اصلی بسیجیان ما به ویژه دربسیج دانشجویی است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار