سونی تأیید کرد؛

دسته‌های PS4 با کنسول جدید سونی کار نمی‌ کنند

شرکت سونی تأیید کرد که DualShock 4 با کنسول جدید این شرکت یعنی PS5 کار نمی‌ کند.

ِDualShock 4به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت پلی‌استیشن تأیید کرد که لوزم جانبی کنسول نسل قبلی سونی، PS4 روی نسل جدید کنسول‌های این شرکت در زمان عرضه اولیه PS5 در تعطیلات امسال کار خواهند کرد. از جمله این لوازم جانبی، هدست‌های PS4 بودند که همین حالا هم در بازار موجود هستند.


بیشتر بخوانید


دسته PS4 روی PS5 کار نمی‌کند

در اظهارات شرکت سونی اعلام شده است DualShock 4 که همان دسته پلی‌استیشن ۴ است، هیچ‌کدام از بازی‌های PS5 را پشتیبانی نخواهد کرد. با این گفته، سونی اعلام کرد که می‌خواهد عناوین جدید این شرکت به طور تمام و کمال از قابلیت‌های فیزیکی DualSense بهره ببرند.

جدیدترین پست وبلاگ پلی‌استیشن تأیید می‌کند DualShock 4 تنها زمانی روی PS5 کار خواهد کرد که بازی‌های پلی‌استیشن ۴ روی این کنسول به واسطه قابلیت سازش معکوس اجرا شوند. علاوه بر DualShock 4، دسته‌هایی هم که توسط شرکت‌های دیگر برای PS4 عرضه شده‌اند، به همین روال روی پلی‌استیشن ۵ کار خواهند کرد.

PS5

پشتیبانی PS5 از لوازم جانبی PS4

علاوه بر این، سونی تصریح کرد که برخی از لوازم جانبی بازی PS4 مانند فرمان‌ها و پدال‌ها و دیگر لوازم با بازی‌های PS5 و آن دسته از بازی‌های پلی‌استیشن ۴ که روی نسل جدید کنسول‌های سونی اجرا می‌شوند، همخوانی دارند. در کنار این لوازم، هدست‌های واقعیت افزوده پلی‌استیشن که از طریق پورت‌های مختلف به کنسول وصل می‌شوند، با PS5 هماهنگ خواهند شد.

در نهایت، تنها دستگاهی که باقی می‌ماند، دوربین‌های پلی‌استیشن است که روی کنسول PS5 هم کار خواهند کرد. این دوربین‌ها هم برای نسل حال حاضر و هم نسل آینده پلی‌استیشن عرضه خواهند شد، اما نیاز به یک آداپتور دارند که سونی قول داده است، آن‌ها را رایگان در اختیار علاقه‌مندان قرار دهد.

در انتهای پست وبلاگ پلی‌استیشن این قول را داده است که خبر‌های جدیدی از پلی‌استیشن ۵ به زودی اعلام می‌شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.