نگاهی دقیق بر بازی Ghost of Tsushima: سامورایی انتقام‌جو به دنبال مغول‌ها

بازی Ghost of Tsushima توانست پس از مدت کمی از عرضه خود توجه بسیاری از کاربران سراسر دنیا را به خود جلب کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت ساکر پانچ از سال ۲۰۱۴ و از زمان انتشار بازی Infamous: First Light تا به حال بازی رایانه‌ای منتشر نکرده بود. اما همان‌طور که مشخص است این شرکت بازی‌سازی شش سال اخیر را بدون فعالیت نگذرانده است.

این تیم توسعه دهنده شش سال گذشته خود را صرف ساخت یکی از برترین عناوین اختصاصی کنسول پلی استیشن ۴ کرده بود تا پایانی زیبا را برای این نسل از کنسول پلی استیشن رقم بزنند. بازی Ghost of Tsushima از سال ۲۰۱۷ و پس از رونمایی اولیه مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفت و حالا تمامی کاربران از صبری که در این مدت پیشه کرده بودند رضایت کامل دارند. شرکت بازی‌سازی ساکر پانچ توانست عنوان جدید خود را به خوبی توسعه دهد و طرفداران را راضی نگه دارد.

Ghost of Tsushima


بیشتر بخوانید


داستان بازی Ghost of Tsushima

عنوان Ghost of Tsushima برگرفته از حمله مغول‌ها به جزیره سوشیما در قرن ۱۳ میلادی است و داستان بازی حول محور شخصیتی با نام جین ساکای می‌چرخد. این شخص که یک سامورایی و از بستگان حاکم جزیره است که سعی دارد در مقابل مغول‌ها بایستد و جزیره را از چنگ آن‌ها در بیاورد. بازی مورد نظر در سه مرحله بزرگ روایت می‌شود که ابتدای آن با جنگ در ساحل شروع می‌شود. ساختار مأموریت‌های بازی همانند عناوین مشهور FarCry و Assassin's Creed است که با وجود فعالیت‌های جانبی تکمیل می‌شود. کاربر حین این بازی باید به شخصیت‌های جانبی کمک کند، شهر را از مغول‌ها پاک کند و اسلحه‌های مختلف را به دست آورد.

بازی Ghost of Tsushima


سبک‌های بازی Ghost of Tsushima

به عنوان یک سامورایی بازیکنان می‌توانند با استفاده از شمشیر کاتانا به دشمنان خود حمله کنند و آن‌ها را به دو نیم تقسیم کنند. افراد قادرند همواره استراتژی خشنی داشته باشند و حمله را به وضوح شکل دهند. اما گیمر‌ها برای مدت طولانی قرار نیست سلاح واکیزاشی خود را در غلاف نگه دارند. این سلاح برای زمانی است که کاربر تمایل دارد دشمنان خود را در خفا شکار کنند.

سامورایی انتقام‌جو به دنبال مغول‌ها

این دوگانگی در سلاح‌ها به کاربران اجازه می‌دهد دو سبک متفاوت را برای بازی خود را انتخاب کنند؛ به عنوان یک سامورایی، این افراد برای احترام به دشمنان خود نیاز دارند تا در مقابل آن‌ها ظاهر شوند و به آن‌ها اجازه امتحان شانسشان را بدهند. اما با گذر داستان و افسرده شدن شخصیت اصلی بازی، وی متوجه می‌شود که نیاز است در برخی مأموریت‌های خود راهی مخفیانه را پیش بگیرد تا بتواند تعداد بیشتری از دشمنان را از پا در بیاورد. کاربران و گیمر‌ها در طول بازی می‌توانند شاهد این باشند که شخصیت اصلی بازی چگونه چالش‌های سخت را پشت سر می‌گذارد و تصمیماتش چه تأثیری بر زندگی او دارند.


شباهت بازی Ghost of Tsushima به عناوین معروف

در طول بازی کاربران ممکن است متوجه شباهت‌هایی به بازی‌های دیگر شوند. برای مثال، همان‌طور که پیش از این نیز بین کاربران مطرح بود، فیزیک درگیری‌های بازی تا حد زیادی گیمر‌ها را به یاد عناوین مشهور Batman Arkham Series می‌اندازد. محیط این بازی نیز تا حد قابل توجه‌ای به عنوان Horizon: Zero Dawn شباهت دارد. در ادامه برخی مشخصات به سری بازی‌های آنچارتد شباهت داشت و در بخشی دیگر کاربران می‌توانند از وسیله‌های مشابه به نمونه موجود در بازی Sekiro استفاده کنند.

Ghost of Tsushima

با تمامی این اوصاف شرکت ساکر پانچ توانسته ترکیب مناسبی را درست کند و نیاز‌های کاربران را برآورده کند. در ادامه مأموریت‌های جانبی می‌توانند پس از مدتی تکراری به نظر بیایند، اما محیط جذاب بازی و شرایط متفاوت آن می‌تواند کمی حواس کاربران را پرت کند.


قابلیت‌ها و ویژگی‌های Ghost of Tsushima

این بازی در سه نوع مختلف از درجه سختی در دست کاربران قرار گرفته است و همچنین کاربران می‌تواند Ghost of Tsushima را با زبان ژاپنی و یا زیرنویس ژاپنی نیز بازی کنند. این بازی از قابلیت حالت سیاه سفید نیز برخوردار است که به گیمر‌ها اجازه می‌دهد محیط غمگین‌تری را تجربه کنند.

با وجود تشابه‌های بازی با عناوین بزرگ، سازندگان توانسته‌اند روایت داستانی زیبایی را پیاده‌سازی کنند، به طوری که گیمر می‌تواند ارتباط عمیقی را با شخصیت اصلی داستان برقرار کند. گیمر در این بازی می‌تواند گروه‌های مختلف دشمن را تحت نظر قرار دهد و با یک ضربه هر یک از دشمنان خود را از پا در آورد. یکی از نکات جالب دیگری که در بازی وجود دارد آن است که هیچ مسیریابی خاصی برای کاربران وجود ندارد و افراد با توجه به مسیر وزش باد باید راه خود را پیدا کنند.

بازی جذاب Ghost of Tsushima

در مجموع شرکت ساکر پانچ توانسته یک بازی فوق‌العاده جذاب را تولید کند و در اختیار کاربران قرار دهد. این بازی از شخصیت پردازی قدرتمندی برخوردار است و این امر حتی در حاکمان مغول نیز پیدا است. تنها ایراد جدی که می‌توان از این بازی گرفت آن است که در زمان عرضه کنسول پلی استیشن ۵ در دسترس خریداران این کنسول قرار نخواهد گرفت و دارندگان کنسول نسل جدید ناچارند مدتی برای خرید این بازی صبر کنند.

گزارش از امین وصالی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار