قابلیت جدید و فوق‌العاده پلی استیشن ۵ فاش شد

یک گروه از سارقان اینترنتی با دستبرد به منابع دفتر ثبت اختراع آمریکا توانستند اطلاعاتی از جدیدترین قابلیت کنسول PlayStation 5 را فاش سازند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، مشخصات ثبت اختراع جدید شرکت سونی حاکی از وجود یک هوش مصنوعی جدید بر روی کنسول نسل آینده این شرکت است. بر اساس اطلاعات منتشر شده این قابلیت از مدت زمان هر بخش در بازی باخبر است و مشکلات کاربران در هر مرحله را شناسایی می‌کند.

با این که کمتر از چند ماه تا عرضه کنسول مورد انتظار پلی استیشن ۵ باقی مانده است، اما این دستگاه برای کاربران به مانند یک علامت سؤال نمایان می‌شود. با گذشت مدت‌ها از زمان تأیید رسمی تولید دستگاه، اطلاعات دقیق و با جزئیات کاملی از پلی استیشن ۵ منتشر نشده است. حالا شواهد از وجود قابلیت جدیدی در این کنسول حکایت می‌کند. طبق گزارش‌های منتشر شده، عده‌ای سارق اینترنتی با حمله به دفتر آنلاین ثبت اختراع آمریکا توانستند اطلاعاتی را از وجود جدیدترین قابلیت پلی استیشن ۵ به‌دست بیاورند. این شواهد نشانگر فعالیت هوش مصنوعی جدیدی همانند الکسا، بر روی کنسول نسل جدید سونی هستند.

طرح اولیه ps5

عملکرد هوش مصنوعی استفاده شده در پلی استیشن ۵

سند ثبت اختراع منتشر شده، پوشه را با عنوان "پلتفرم اطلاعات داخل بازی" نام‌ گذاری کرده که تنها مختص به ارائه ترفندهای ساده در زمان بارگذاری بازی نمی‌شود. طبق اطلاعات انتشار یافته، این قابلیت می‌تواند زمان احتمالی برای پشت سر گذاشتن هر مرحله را محاسبه کند و به کاربران اطلاع دهد. در سندهای منتشر شده، اعلام شده که هوش مصنوعی می‌تواند به کاربران زمان تقریبی هر مرحله را ارائه دهد و از آن‌ها میزان تمایلشان به ادامه آن مرحله را بپرسد.

این قابلیت در صورت عدم تمایل افراد به ادامه مراحل مورد نظر، آن‌ها را به اجرای عناوین دیگری دعوت می‌کند. در کنار این اقدامات، ویژگی جدید کنسول پلی استیشن ۵ می‌تواند به کاربران سبک‌های کارآمد در بازی را پیشنهاد می‌کند تا نتایج بهتری را کسب کنند. برای مثال در سندهای فاش شده، این دستیار هوشمند به افراد اعلام می‌کند که در صورت استفاده از سلاح دیگر و یا استراتژی جدید می‌توانند زمان کمتری را برای گذراندن این مرحله طی کنند. متأسفانه شرکت سونی هنوز اطلاعاتی در این باره با کاربران در میان نگذاشته و هیچ یک از مدارک فاش شده را تأیید نکرده، کاربران تنها می‌توانند برای تأیید رسمی این قابلیت مدتی صبر پیشه کنند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار