مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان:

حوادث کار در استان سمنان پنج فوتی داشت

مهدی نوروزی گفت: حادثه هنگام کار طی سه ماه نخست امسال در استان سمنان مرگ پنج نفر را رقم زد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مهدی نوروزی مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان با اشاره به اینکه حادثه هنگام کار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در استان ۴۴ درصد کاهش یافته است، گفت: سه ماه نخست سال گذشته ۹ نفر به دلیل حادثه حین کار جان خود را در استان از دست دادند.

او افزود: ۸۲ نفر در بهار امسال برای انجام معاینه‌های بالینی به دلیل آسیب‌دیدگی و مصدومیت هنگام کار به مراکز پزشکی قانونی سراسر استان مراجعه کردند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان اظهار داشت: تعداد افراد آسیب دیده ناشی از حادثه هنگام کار در سه ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته پنج درصد کاهش یافت.

نوروزی ادامه داد: ۸۶ نفر به دلیل حادثه ناشی از کار در سه ماه نخست سال گذشته در پزشکی قانونی استان سمنان مورد معاینه‌های بالینی قرار گرفتند.

او بیان کرد: رعایت اصولی ایمنی و آموزش به کارگران راهکار مهم در کاهش حوادث کار است و باید این موضوع مهم مورد توجه کارفرمایان قرار گیرد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان ابراز کرد: تقویت روند کاهشی آمار حوادث کار در استان سمنان باید با اتخاذ تمهیداتی از سوی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با جدیت پیگیری شود.

نوروزی تصریح کرد: به صفر رساندن حوادث ناشی از کار شدنی است و با فرهنگ سازی فعالیت اصولی نحوه کار در واحد‌های تولیدی می‌توان این چالش را برطرف کرد.

وی اظهار داشت: بیشترین حوادث کار در استان سمنان سال گذشته مربوط به مشاغل ساختمانی و معادن بود.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.