معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: خطر ابتلا از طریق شیر مادر کم و ناچیز است، ولی مزایا و منافع آن خیلی بیشتر است که این امر، اولویت شیردهی با شیر مادر را ثابت می‌کند.

دکتر جواد صادقی‌نسب معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گناباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،گفت: مادران مبتلا به ویروس کرونا می‌توانند با رعایت شرایط بهداشتی و بدون نگرانی، فرزندان خود را با شیر مادر تغذیه کنند.
 
او افزود: شستشوی دست‌ها قبل از شیردهی و زدن ماسک در هنگام شیردهی را ضروری است و اگر مادر در حین شیردهی، عطسه یا سرفه کرد، باید سینه‌های خود را با آب گرم و صابون بشوید.
 
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گناباد ادامه داد: اگر مادر مبتلا به کرونا به دلیل حالت روحی بد، نتواند نوزاد خود را تغذیه کند، باید شیر مادر دوشیده و از طریق قاشق یا فنجان به نوزاد خورانده شود.
 
صادقی نسب بیان کرد: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون، ۲۰ مادر شیرده مبتلا به کرونا در حوزه تحت پوشش این دانشگاه، بدون هیچ مشکلی کودکان خود را با شیر مادر تغذیه کردند.
 
او تصریح کرد: شیر مادر کاملا طبیعی، بدون نیاز به گرم کردن و بسته بندی و از همه مهمتر، همیشه و همه‌جا در اختیار شیرخوار قرار می‌گیرد که استفاده از آن هیچ گونه ضایعاتی برای محیط زیست ایجاد نخواهد کرد، اما استفاده از شیر مصنوعی علاوه بر تحمیل هزینه‌های زیاد، باعث آلوده کردن محیط زیست و صرف انرژی‌های زیاد می‌شود.
بیشتربخوانید:

 
متخصص اطفال دانشگاه علوم پزشکی گناباد تاکید کرد: تغذیه با شیر مادر علاوه بر کاهش سرطان‌ها و خونریزی پس از زایمان در مادر شیرده، موجب ایجاد ارتباط عاطفی بسیار عمیق مادر با شیرخوار می‌شود.
 
او با بیان اینکه تغذیه با شیر مادر، خطر ابتلا به دیابت، چاقی، حساسیت و آلرژی را در فرزندان به میزان بسیار زیادی کاهش می‌دهد، خاطرنشان کرد: در منابع دینی و فرهنگی ما به تغذیه شیرخوار با شیر مادر تاکید بسیار زیادی شده است، به طوری که پیامبر اعظم (ص) در این زمینه فرمودند: «هیچ شیری برای کودک، بهتر از شیر مادرش نیست».
 
انتهای پیام//ح. ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.