رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت: مادران در صورت ابتلا به ویروس کرونا می‌توانند با رعایت نکات بهداشتی به کودک خود شیر بدهند.

محمد افکار رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، با اشاره به مهمترین اقدامات آموزشی جهت ترویج تغذیه با شیر مادر در بیمارستان سجادیه تربت جام گفت: مشاوره شیردهی، مزایای شیر مادر، طریقه شیردادن و در آغوش گرفتن نوزاد، راه‌های تشخیص گرسنگی نوزاد، آموزش‌های لازم جهت مادران زایمانی، باردار و پرخطر وهمسران آنان از مهمترین اقدامات آموزش در بیمارستان سجادیه تربت جام است.

او افزود: تغذیه با شیر مادر احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی، پرفشاری خون سرطان‌ها و دیابت را در بزرگسالی کاهش می‌دهد و شیر دهی از کم خونی سرطان پستان و تخمدان پوکی استخوان در سنین کهولت و دیابت پیشگیری می‌کند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام ادامه داد: اگر زمان شیرخوردن در ماه‌های اول هر بار از حدود ۱۰ دقیقه کوتاه‌تر باشد ممکن است نشانه  دریافت نکردن میزان کافی شیر توسط شیرخوار باشد، در نتیجه با خالی نشدن کامل شیر از پستان، تحریک تولید شیر نیز کاهش می‌یابد.

افکار بیان کرد: اگر زمان شیر خوردن، عموماً طولانی‌تر از ۵۰ دقیقه باشد ممکن است نشانه دریافت ناکافی شیر به علت مکیدن‌های غیر مؤثر «غیر تغذیه ای» یا به علت تولید کم شیر باشد که نهایتاً شیرخوار وقت بیشتری را در زیر پستان می‌گذراند.

او تصریح کرد: اختلال در تغذیه با شیرمادر، محرومیت از رابطه عاطفی با مادر، خطرآلودگی و فاسد بودن، خطر ابتلا به بیماری‌های تنفسی و گوارشی و ...، ابتلا به چاقی، بیماری‌های قلبی عروقی و دیابت در بزرگسالی از جمله عواملی است که توصیه می‌شود شیر مادر از تغذیه کودک حذف نشود.

انتهای پیام//ز. ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.