مردمان مرزنشین شهرستان ۱۰۰ هزار نفری سرخس از حداقل امکانات و تجهیزات پزشکی محروم هستند و تنها بیمارستان این شهرستان دستگاه آی سی یو ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر ابوالفضل کاظمی  رئیس بیمارستان لقمان حکیم سرخس در جمع مدیران شهرستان، گفت: در دوران جنگ و دفاع مقدس بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در امان بودند، اما امروز در این جنگ نابرابر، ویروس کرونا نخستین مکان‌هایی که مورد هدف قرار داده بیمارستان ها، افراد دارای مشکلات جسمی و مدافعان سلامت هستند.

او افزود: متاسفانه امروز در یک جنگ نابرابر شاهد داغ دار شدن هموطنان هستیم که عزیزان خودشان را به خاطر ابتلا به ویروس کرونا از دست داده اند.

رئیس بیمارستان لقمان سرخس ادامه داد: مردمان مرزنشین شهرستان ۱۰۰ هزار نفری سرخس متاسفانه از حداقل امکانات و تجهیزات پزشکی محروم هستند و تنها بیمارستان این شهرستان دستگاه آی سی یو ندارد.
 
کاظمی بیان کرد: به ازای هر دو هزار نفر یک تخت بیمارستانی وجود دارد و بخشی از امکانات هم از گذشته مغفول مانده و بیمارستان توسعه نیافته است.

او تصریح کرد: این شهرستان امروز نیازمند دستگاه سی تی اسکن و دستگاه اکسیژن ساز است تا دیر نشده باید اقدامی به منظور تجهیز بیمارستان به دستگاه‌های پزشکی بروز صورت گیرد در غیر این صورت با افزایش سرعت فراگیری کرونا، جان هموطنان به خطر می‌افتد.
بیشتربخوانید:
نبود یک دستگاه سی تی اسکن بیمارستانی در سرخس/مردم واقعیت خطر کرونا را بپذیرند

رئیس بیمارستان لقمان سرخس تاکید کرد: بیماران برای داشتن یک حق حیات "نفس کشیدن" از ما درخواست می‌کنند و این موضوع در حالی است که دستگاه اکسیژن ساز با حداکثر توان کار می‌کند و هم اکنون نیازمند دستگاه مخزن پشتیبان دستگاه اکسیژن ساز هستیم اگر اقدامی نکنیم جان هموطنان مان به خطر می افتد.

کاظمی اظهار کرد: در حال حاضر از ۸۰۰ تست کرونا انجام گرفته از شهروندان، تعداد ۴۰۰ نفر مثبت بوده است.

او افزود: با توجه به موج کرونا و شروع موج سوم در مناطق جنوب غرب آسیا به زودی شاهد فراگیری کرونا خواهیم بود بنابراین ما از زمان عقب‌تر هستیم و زمان را از دست داده ایم.
 

انتهای پیام//م. ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.