ملی پوش دوچرخه سواری گفت: هزینه‌های این رشته بسیار بالا است و با بودجه فدراسیون همخوانی ندارد.

امیر حسین جمشیدیان ملی پوش دوچرخه سواری کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، بیان کرد: دوچرخه سواری ایران متکی به تک ستاره‌ها شده است و اخیرا تمام مدال‌ها را همین ستاره‌ها برای دوچرخه سواری کسب می‌کنند. در گذشته نفرات مدال آور دوچرخه سواری زیاد بود، اما متاسفانه روی زیر ساخت‌های این رشته سرمایه گذاری نشد. باید بستر مناسب برای نفرات جدید که در آینده به رشته دوچرخه سواری وارد می‌شوند فراهم شود. تعداد زیادی از رکابزنان خوب خود را بازنشسته کرده ایم و خلا آنان به وضوح احساس می‌شود. باید در بخش استعدادیابی هزینه کرد تا نتیجه خوبی کسب در آینده نزدیک کسب کنیم.

بازیکن تیم دوچرخه سواری سپاهان درباره تمدید قرارداد خود با این باشگاه عنوان کرد: هفتمین سالی است که با تیم سپاهان اصفهان قرارداد بستم. این تیم از یک مجموعه بزرگ تشکیل شده است و از رشته دوچرخه سواری حمایت خوبی می‌کند. باشگاه سپاهان نگاه خوبی به دوچرخه سواری دارد و طی ۲ سال اخیر حمایت‌های ویژه‌ای از رکابزنان کرده است.

جمشیدیان اظهار کرد: در ابتدا تیم  دوچرخه سواری سپاهان با افراد بومی تشکیل شد. من در سال اولی که برای تیم سپاهان رکاب زدم با قرارداد مجانی در مسابقات حضور پیدا کردم. در سال دوم دستمزد من ۳ میلیون تومان بود و به مرور زمان با تغییر دیدگاه باشگاه سپاهان نسبت به دوچرخه سواری، دستمزدم هم افزایش پیدا کرد.

او گفت: حامیان مالی به رشته‌هایی روی می‌آورند که پخش زنده داشته باشد. رشته‌ای همچون دوچرخه سواری که پخش زنده ندارد نمی‌تواند در  جذب حامی مالی موفق باشد.   مدتی است که پخش زنده دوچرخه سواری خیلی کم شده است.   در بخش خصوصی حامیان مالی هستند که بتوانند هنوز  رشته دوچرخه سواری حمایت کنند.

خرید یک دوچرخه، ۳۰۰ میلیون تومان هزینه دارد

ملی پوش تیم ملی دوچرخه سواری عنوان کرد: درباره اسامی نفرات اعزام به رقابت‌های قهرمانی جهان اطلاعی ندارم. در طول این مدت تمرکزم فقط روی تمریناتم بوده است تا بتوانم آمادگی خودم را حفظ کنم.  

او درباره گرانی تجهیزات دوچرخه سواری اظهار کرد: تجهیزات و قطعات دوچرخه سواری مستقیم با نوسانات ارزی ارتباط دارد چرا که وسایلمان را با دلار می‌خریم. تجهیزات خوب در دوچرخه سواری حرف اول را می‌زند، اما با توجه به گرانی، تهیه لوازم برای ما دشوار است. خرید یک دوچرخه، ۳۰۰ میلیون تومان هزینه دارد و با بودجه فدراسیون همخوانی ندارد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار