مدیرکل دفتر مدیریت به هم پیوسته منابع آب حوضه‌های آبریز خلیج فارس و دریای عمان گفت: وزارت نیرو آماده همکاری در راستای رفع مشکلات آب شرب روستا‌های شهرستان گیلانغرب است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ ارسلان هاشمی عصر پنجشنبه با سفر به گیلانغرب و حضور در نشست بررسی مشکل آب شرب روستا‌های این شهرستان، گفت: برای تخصیص آب شرب از طریق حفر چاه یا تامین از محل سد‌ها در هر نقطه‌ای که نیاز باشد مشکلی نداریم و آماده همکاری لازم هستیم.

او با اشاره به اینکه با افتتاح بخشی از آب سامانه گرمسیری به زودی شاهد انقلابی در حوزه کشاورزی سه شهرستان غربی استان کرمانشاه خواهیم بود، اظهار داشت: در تخصیص منابع مالی باید طرح‌های نیمه تمام و نواقص باقیمانده در خطوط انتقال آب سد‌ها در اولویت قرار گیرد.

مدیرکل دفتر مدیریت به هم پیوسته منابع آب حوضه‌های آبریز خلیج فارس و دریای عمان گفت: باتوجه به سرمایه گذاری هشت هزار میلیاردی در بخش آب کشاورزی سه شهرستان گیلانغرب، قصرشیرین و سرپل ذهاب لزوم اجرای برنامه‌های آموزشی در مدیریت نحوه مصرف آب را خواستار شد.

نماینده شهرستان‌های قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب در مجلس شورای اسلامی هم اعتبار مورد نیاز برای رفع مشکلات بخش آب و کشاورزی سه شهرستان را ۳۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

شهریار حیدری گفت: اثرگذاری آب سد‌ها بر روی اشتغال و تولید با توجه به وجود ظرفیت‌های مناسب و به ویژه امکان ورود به بازار کشور عراق به طور کامل امکان پذیر است و این موضوع می‌تواند آثار اقتصادی بر امنیت پایدار منطقه را نیز در پی داشته باشد.

او به موضوع منطقه آزاد قصرشیرین نیز اشاره و گفت: این موضوع به زودی در مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد بررسی قرار خواهد گرفت و بدون شک ایجاد منطقه آزاد سه شهرستان غربی را بصورت مستقیم و کل استان کرمانشاه را به صورت غیرمستقیم منتفع خواهد کرد.

بهرام درویشی مدیرعامل آب منطقه‌ای استان کرمانشاه هم کل آب ذخیره شده در سه شهرستان را ۲۸۱ میلیون متر مکعب بیان کرد و گفت: تا یک ماه آینده یک هزار و ۱۹۰ هکتار از اراضی پایاب سد شرف شاه در دشت سومار از آب این سد بهره‌مند خواهند شد ضمن اینکه طرح تامین آب شرب سومار، نفت شهر، روستا‌های منطقه و نقاط مرزی هم از محل ذخیره آب سد شرف شاه در آستانه نهایی شدن است.

نوربخش حاتمی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه هم با درخواست تامین آب پایدار برای راه اندازی سامانه‌های آبیاری تحت فشار اضافه کرد: تاکنون ۱۴ هزار و ۷۰۰هکتار از اراضی تحت پوشش سامانه گرمسیری آماده بهره برداری شده است.

کوروش محمودیان فرماندار گیلانغرب هم مشکلات خطوط انتقال پایاب سدها، نواقصات موجود در نواحی عمرانی پایین دست دایک سراب، کمبود آب شرب تعدادی از مجتمع‌های روستایی و نیاز به بازسازی واصلاح شبکه‌های فرسوده و ضرورت تسریع در تکمیل پروژه تامین آب شرب شهر گیلانغرب را بیان کرد و خواستار جبران کسری آب سد‌های مخزنی و سراب از محل سامانه گرمسیری به منظور پوشش اراضی کشاورزی باقیمانده در حوزه این سد‌ها شد.
انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.