رئیس حوزه هنری خراسان شمالی گفت : در شرایط فعلی، اصحاب فرهنگ و هنر، در زمره متضررترین قشر‌های جامعه قرار گرفته‌اند.

نقش اعتبارات در جان بخشیدن به فعالیت‌های فرهنگی و هنریبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  نمازی  رئیس حوزه هنری خراسان شمالی به جدال فرهنگی که ملت‌ها به دلیل شیوع کرونا از خود نشان دادند، اشاره و برگ برنده در ایران را مقوله فرهنگ بیان و گفت  : با بررسی رابطه فرهنگ و هنر و میزان اثرگذاری هنر به عنوان ابزار فرهنگ ساز می‌توان به اهمیت این مسئله پی برد، اما به خاطر عینی نبودن فرهنگ و کمتر دیده‌شدن آن توسط مدیران سیاسی کم توجهی بیشتری به این مقوله می‌شود.

او ادامه داد: در حالی که در این شرایط باید بیشتر از گذشته سراغ هنرمندان و ابزار‌های فرهنگ‌ساز و هنرمندانی رفت که می‌توانند در مقابله با کرونا و با تولید آثار و محصولات و حتی گپ و گفت با مردم در حوزه فرهنگ سازی به ما کمک کنند، اما این قشر به حال خود رها شده‌اند.

او در بخش دیگری از سخنانش از این که کرونا سبب شده بستر فضای مجازی را جدی‌تر بگیریم، سخن گفت و جامعه هنری را به بهره‌مندی از فضای مجازی آن هم در شرایطی که بخش اعظمی از اقتصاد هنر در فضای مجازی شکل می‌گیرد، فراخواند و تصریح کرد: اهالی فرهنگ و هنر در صورت ماندگاری در این عرصه و حضور پررنگ باید نگاه جدی به این مقوله داشته باشند و این شاید نوید خوبی برای آینده باشد تا جامعه هنری به این سمت حرکت و با تعریف فعالیت‌های خود در این فضا اقتصاد هنر را تامین کند.

او به رابطه مستقیم فعالیت‌های فرهنگی و هنری با اعتبارات اشاره کرد و افزود: با گذشت ۵ ماه از سال ریالی اعتبار فرهنگی دریافت نکرده‌ایم، اما فعالیت‌های فرهنگی متوقف نشده، ولی آن‌گونه که باید به آن توجه نمی‌شود.

او توجه کردن رسانه‌ها و مدیران تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر به این مسئله را یک ضرورت خواند و تاکید کرد: باید به فرهنگ و هنر نگاه جدی‌تری داشت.

او افزود : اگر دانشگاه علوم پزشکی و ستاد مبارزه با کرونای استان در راستای فرهنگ‌سازی هزینه می‌کرد، این ظرفیت در استان وجود داشت.

رئیس حوزه هنری استان به تولیدات مرتبط با موضوع کرونا و فرهنگ‌سازی در این زمینه از سوی حوزه هنری اشاره کرد و گفت: از همان آغازین روز‌های شیوع کرونا، هنرمندان کاریکاتوریست پای کار آمدند و با برگزاری جشنواره در راستای فرهنگ‌سازی قدم برداشتند.

نمازی ادامه داد : حوزه هنری نیز در نشر آثار این جشنواره حمایت کرد و از سوی دیگر به بازتاب فعالیت‌های خودجوش هنرمندان پرداخت.

او به برگزاری مسابقه داستانک، کتابخوانی و دیگر رویداد‌های هنری که با محوریت کرونا رقم زده شده است، اشاره و افزود : در شرایطی که برگزاری رویداد‌ها به صورت حضوری امکان پذیر نیست، تلاش کردیم بخش‌های غیر رویدادی همچون پژوهشی و کارگاه‌های مجازی را پر رنگ کنیم.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.