جانباز هشت سال دفاع مقدس درشهرستان لامرد به همرزمان شهیدش پیوست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  پاسدار جانباز حاج مرتضی جهانبانی پس از سال‌ها خدمت مجاهدانه و کارهای خیر در شب عرفه در سن ۵۶ سالگی به خیل همرزمان شهیدش محمدکشتکار، حاج علی نوری، محمود امیری، حمید ناصری، محمود کاظمیان، ابراهیم قادری، احمد محمدپور، و ماندنی ماندگاری پیوست.

این پیشکسوت عرصه جهاد و شهادت، در سال ۶۲ در پادگان جلدیان پیرانشهر در خط پدافندی حاج عمران از ناحیه پای راست و مرحله بعد در عملیات کربلای ۵ در سال ۶۵ از ناحیه دست، پا، شکم در شلمچه به درجه جانبازی نائل شد.

این خیر نیک اندیش لامردی در عملیات‌های والفجر ۲، والفجر ۴، والفجر ۸، و کربلای ۵ حضور داشته، و بعنوان فرمانده دسته و فرمانده گروهان فعالیت داشته است.

یکی از همرزمان این فرمانده عملیات کربلای ۵ در زمان دفاع مقدس، گفت: سرگرد جهانبانی در زندگی خود با توجه به داشتن تمکن مالی به ضعفا و نیازمندان کمک می‌کرد و همیشه  در امورات خیر پیش قدم بود.

او، بیان کرد: سرگرد جهانبانی هیچ وقت در پاسداری از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب ذره‌ای تردید نکرد و تا آخرین لحظه عمرش در جبهه انقلاب و ولایت مانند یاران شهیدش بر عهدی که با ولایت بسته بود، ایستاد.

همرزم شهید جهانبانی تصریح کرد: آنقدر خوش خلق و خوش برخورد بود که بسیجیانش او را همچون عزیزی در حلقه می‌گرفتند و دوستش داشتند.

خانواده شهید جهانبانی در اطلاعیه‌ای، از مردم خداجوی و شهید پرور لامرد درخواست کردند به دلیل شیوع ویروس کرونا هیچ برنامه عمومی برگزار نمی شود و تمامی هزینه‌های مراسم صرف امور خیر می شود.

منبع: مهر

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار