رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه گفت: ترس از انگ اجتماعی، پنهان‌کاری و تکذیب نتایج مثبت از سوی برخی افراد باعث افزایش آمار مبتلایان به کووید ۱۹ شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، جاسم زارعی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه بیان کرد: ترس کاذب و بدون دلیل مردم از انگ اجتماعی، سبب پنهان‌کاری افراد دارای علائم کرونا شده و باعث انتقال این ویروس به اطرافیان  شده است.

او افزود: استفاده نکردن از ماسک، رعایت نکردن فاصله‌گذاری، بی‌توجهی مبتلایان به قرنطینه به بهانه پذیرفته نشدن از سوی دیگران و تکذیب نتایج مثبت قطعی از سوی برخی از افراد و خانواده‌ها به شیوع بیماری دامن زده و مرگ‌ومیر‌ها را افزایش داده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه همچنین با تاکید براینکه باید تدابیری اندیشیده شود تا ماسک با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار گیرد، ادامه داد: لازم است شرکت‌ها، ادارات و خیران به منظور تهیه ماسک برای کارکنان و افراد نیازمند برای به حداقل رساندن شیوع بیماری مشارکت کنند.


بیشتر بخوانید


زارعی، از فروشندگان خواست نکات بهداشتی را رعایت و از ماسک استفاده کنند، زیرا این کار علاوه بر تضمین سلامتی خود، خانواده‌ها و مشتریان، باعث تشویق مردم به رعایت توصیه‌های بهداشتی و نهادینه کردن فرهنگ استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی می‌شود.

او، خاموشی سواحل را مانع تجمع شهروندان دانست و گفت: نصب دستگاه‌های ضدعفونی‌کننده دست و کفش‌ها، نصب برچسب رعایت فاصله در مجتمع‌های تجاری و فروشگاه‌ها و جلوگیری از برگزاری مراسم عزا و عروسی، و هرگونه دورهمی خانوادگی به جلوگیری از انتقال ویروس بسیار کمک خواهد کرد.

دبیر ستاد مقابله با کرونا شهرستان عسلویه عنوان کرد: همه افراد جامعه به عنوان ناقلان سالم و بدون علامت می‌توانند انتقال دهنده این ویروس باشند، بنابراین هر شخصی که بی ماسک و بدون رعایت فاصله در تجمع‌ها حاضر شود، می‌تواند عده زیادی را مبتلا کند که ممکن است به مرگ عده‌ای منجر شود.

زارعی تاکید کرد: وظیفه همه انسان‌ها محافظت از جان خود و دیگران است و کم‌توجهی به این امر، گناهی است نابخشودنی که احساس مسئولیت، و امر به معروف و نهی از منکر جامعه را می‌طلبد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.