بی‌توجهی برخی افراد به رعایت نکات بهداشتی، باعث می‌شود تلاش دیگران برای پیشگیری از انتشار کرونا بی‌اثر شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمد مهدی خواجه‌ئیان معاون فنی مرکز بهداشت استان بوشهر گفت: با تمام توصیه‌هایی که به طور مرتب تاکید می‌شود، اما به نظر می‌رسد در فاصله‌گذاری اجتماعی چندان موفق نبودیم، زیرا می‌بینیم همچنان مراسم عزا و عروسی به روش سنتی در استان برگزار می‌شود.

او می‌گوید:چنین بی‌توجهی‌ها باعث می‌شود رشته‌های تلاش مراکز بهداشت و درمان، سایر اداره‌ها و حتی تلاش دیگر مردم که نکات بهداشتی را به دقت رعایت می‌کنند، پنبه شود.

معاون فنی مرکز بهداشت استان بوشهر با اشاره به گرمای هوا و اجبار مردم به جمع شدن در مکان‌های خنک، ادامه داد: در استان‌های جنوبی مانند بوشهر با توجه به گرمای هوا همه مجبوریم از خنک کننده استفاده کنیم که این موضوع مشکلاتی را به همراه داشته است.

خواجه‌ئیان می‌گوید: از یک سو گرما باعث می‌شود افراد در جایی که خنک است جمع شوند که این اجتماع باعث می‌شود خطر انتشار ویروس کرونا بالا رود و همان طور که می‌بینیم اکنون در استان‌های گرمسیری، کرونا شایع شده است و از سوی دیگر خنک کننده‌ها با چرخش هوا در محیط بسته می‌توانند مشکل ایجاد کنند و اگر ویروس وجود داشته باشد، آن را انتشار دهند.

کارشناسان بهداشتی توصیه می‌کنند، برای پیشگیری از پراکنده شدن ویروس، روزانه چندین بار دَر و  پنجره‌ها را باز کنید و در ساعت‌هایی که کمتر نیاز است وسایل خنک کننده روشن باشد، آنها را خاموش کنید.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.