استفاده نادرست از ماسک موردی است که این روز‌ها زیاد دیده می‌شود و کارشناسان بهداشتی می‌گویند این گونه استفاده از ماسک به هیچ وجه از فرد محافظت نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمد مهدی خواجه‌ئیان معاون فنی مرکز بهداشت استان بوشهر گفت: مهم‌ترین نکته در استفاده از ماسک این است که افراد آن را درست استفاده کنند به طوری که جلوی دهان و بینی‌ را کامل بگیرد. این که ماسک را تنها روی دهان یا بینی می‌گذارند یا زیر چانه قرار می‌دهند، اشتباه است و هیچ محافظتی برای فرد ایجاد نمی‌کند و مثل این است که فرد ماسک استفاده نکند.

ماسک سه لایه خانگی قابل ضدعفونی است

خواجه‌ئیان درباره ضدعفونی کردن ماسک و استفاده دوباره از آن هم بیان کرد: افراد با سه لایه پارچه می‌توانند در خانه ماسک تهیه کنند و این ماسکی است که می‌توان آن را ضدعفونی و دوباره استفاده کرد و در غیر این صورت ماسک‌های سه لایه صنعتی و کارخانه‌ای قابل ضدعفونی نیستند.

او ادامه داد: افراد عادی ماسک سوپاپ دار استفاده نکنند، زیرا باعث ورود مقدار زیادی ویروس می‌شود.

تنها ماسک برای شکست کرونا کافی نیست

معاون فنی مرکز بهداشت استان بوشهر همچنین تاکید کرد: برای شکستن زنجیره انتقال ویروس کرونا تنها استفاده از ماسک کافی نیست و باید موارد دیگر از جمله فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود، نمونه‌گیری‌ها افزایش یابد و افراد مبتلا در خانواده شناسایی و قرنطینه شوند.

خواجه‌ئیان به آمار‌های کرونا در استان هم اشاره کرد و گفت: دیروز (شنبه ۱۴ تیر) ۱۴۸ مورد مثبت کرونا در استان شناسایی شدند و چهار مورد فوتی به ثبت رسید.

او عنوان کرد: به این ترتیب تا کنون ۶ هزار و ۹۷ نفر مبتلا به کرونا در استان شناسایی شده‌اند.

معاون فنی مرکز بهداشت استان بوشهر با بیان اینکه اکنون ۱۴۹ نفر در بیمارستان‌ها به علت کرونا بستری هستند، گفت: البته تعدادی نیز با عنوان مشکوک به کرونا در بیمارستان‌ها بستری هستند که این افراد علائم بالینی ابتلا را دارند، پزشک نسبت به بیماری آنان مشکوک است و با علائم تنفسی بستری شده‌اند، اما هنوز جواب آزمایش آنها نیامده و به طور قطع نمی‌توان گفت که کرونا دارند. هر گاه جواب آزمایش مثبت شود این افراد در فهرست مبتلایان قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.