رییس اداره حفاظت محیط زیست اردستان گفت: روزانه ۳۵ تن پسماند شهری و ۱۵ تن پسماند روستایی در شهرستان اردستان جمع آوری می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسین شواخی رییس اداره حفاظت محیط زیست اردستان با بیان اینکه روزانه ۳۵ تن پسماند شهری و ۱۵ تن پسماند روستایی در این شهرستان جمع آوری می‌شود، گفت: در صورت راه اندازی کارخانه پسماند با مشارکت نطنز، روزانه بیش از ۱۰۰ تن زباله به کمپوست تبدیل خواهد شد.

او، دفن زباله در این شهرستان را بهتر از مدت مشابه پارسال دانست و گفت: پسماند در روستا‌های بخش زواره به صورت اصولی دفن نمی‌شود، اما در روستا‌های بخش مرکزی و مهاباد حداقل نکات بهداشتی رعایت می‌شود.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار اردستان هم با تاکید بر لزوم راه اندازی کارخانه جمع آوری پسماند، نبود طرح دفن زباله و مدیریت پسماند را از چالش‌های زیست محیطی این شهرستان برشمرد.

محمد تقی کیانی، در جلسه ستاد مدیریت پسماند اردستان با اشاره به اینکه طرح احداث کارخانه مدیریت پسماند با مشارکت شهرداری‌ها و بخشداری‌های اردستان و نطنز هنوز اجرایی نشده است، تاکید کرد: تا رسیدن به آن زمان، لازم است آموزش تفکیک زباله از مبدا به مردم داده شود.

او با بیان اینکه طبق اعلام شهرداری ها، مکان تخلیه نخاله‌های ساختمانی در سه شهر مشخص شده است، افزود: با دارندگان کامیون‌ها مذاکره و محل تخلیه به آن‌ها ابلاغ شده است؛ کامیون دار‌ها موظف به تخلیه در آنجا هستند و در صورت تخلف با متخلفان برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار