نیرو‌های فدرال آمریکا با وجود مخالفت‌های گسترده در ۳ شهر دیگر این کشور مستقر شده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد که نیرو‌های فدرال در ۳ شهر دیگر این کشور مستقر شده‌اند.

این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که استفاده از نیر‌های فدرال برای سرکوب معترضان در آمریکا با انتقادات شدیدی همراه شده است.

روز سه‌شنبه یکی از مقامات رسمی ایالت واشنگتن اعلام کرد افسران نیرو‌های فدرال که پس از تشدید اعتراضات ضد نژادپرستی و بی عدالتی به سیاتل اعزام شده بودند، این شهر را ترک کردند.

جنی دورکان، شهردار دموکرات شهر سیاتل با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد واحد تاکتیکی گشت مرزی وزارت امنیت میهن که بدون مشورت و رضایت مقامات دولتی و محلی در سیاتل مستقر شده بودند، این شهر را ترک کردند.


بیشتر بخوانید


در همین حال، دورکان واحد‌های اجرای قانون فدرال را به افزایش خشونت در سیاتل و همچنین در پورتلند متهم کرد و در ادامه گفت: تصمیمات استقرار نیرو‌های پلیس باید از سوی مقامات ایالتی گرفته شود و نه رئیس جمهور دونالد ترامپ.

این در حالیست که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بارها از استقرار نیروهای فدرال در شهرها برای سرکوب معترضان حمایت کرده است.

رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه گذشته طی پیامی توییتری اعلام کرد که شمار گسترده‌ای از افسران فدرال به شهر سیاتل اعزام شده‌اند و در حالت آماده‌باش قرار دارند.

ترامپ ماموران امنیتی فدرال را در اوایل ماه ژوئیه در بحبوحه اعتراضات در پورتلند به این شهر فرستاد. این اقدام ترامپ پس از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر اینکه افسران فدرال با هویتی مجهول معترضین را به روشی غیرقانونی بازداشت کرده‌اند، انتقاداتی را به همراه داشت.

افسران فدرال در پورتلند ضمن پوشاندن کدهای شناسایی خود، با گاز اشک‌آور به مخالفان حمله می‌کردند. آن‌ها همچنین ضمن ضرب‌‌ و شتم معترضین، اقدام به دستگیری غیرقانونی آن‌ها می‌کردند.

در پی قتل جورج فلوید، سیاه‌پوست آمریکایی به دست پلیس آمریکا، اعتراضات سراسری به نژادپرستی نهادینه ایالت‌های مختلف آمریکا را در بر گرفت. نیروهای آمریکایی از بخش‌های مختلف با توسل به خشونت اقدام به سرکوب گسترده این تظاهرات کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار