بانک مرکزی اعلام کرد: متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع واحد مسکونی در تیرماه ۹۹ در شهر تهران ۲۰۹ میلیون و ۱۰۰ هزار ریال بود که نسبت به ماه قبل ۱۰.۴درصد افزایش داشته است.

قیمت مسکن تهران در تیرماه ۱۰.۴ افزایش یافتبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،گزارش تحولات بازار مسکن شهر تهران در تیرماه سال ۱۳۹۹ که برگرفته از آمار‌های خام سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور است، توسط اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی تهیه و منتشر شده است.

متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع واحد مسکونی در تیرماه ۹۹ توسط بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۲۰۹ میلیون و ۱۰۰ هزار ریال بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه پارسال به ترتیب ۱۰.۴ و ۵۶.۶ درصد افزایش داشته است.

بر اساس این گزارش در تیر ماه سال امسال تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به ۱۴ هزار و ۴۷ واحد مسکونی رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۹۳.۳ درصد افزایش نشان می‌دهد.

براساس بررسی‌های صورت گرفته توزیع تعداد واحد‌های مسکونی معامله شده در شهر تهران به تفکیک عمر بنا در تیرماه سال ۱۳۹۹ حاکی از آن است که از مجموع ۱۴ هزار و ۴۷ واحد مسکونی معامله شده، واحد‌های تا پنج سال ساخت با سهم ۳۸.۶ درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص داده‌اند.

سهم یاد شده در مقایسه با تیرماه سال قبل حدود ۱.۶ واحد درصد کاهش یافته و در مقابل به سهم واحد‌های با قدمت ۱۶ تا ۲۰ سال و بیش از ۲۰ سال افزوده شده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد در میان مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، بیشترین متوسط قیمت، معادل ۴۵۳ هزار میلیون ریال به منطقه یک و کمترین آن با ۹۶ هزار و ۳۰۰ میلیون ریال به منطقه ۱۸ تعلق داشت، ارقام ذکر شده نسبت به ماه مشابه سال گذشته به ترتیب ۵۱.۸ و ۵۸.۲ درصد افزایش داشته اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۱۰:۳۸ ۰۹ مرداد ۱۳۹۹
بگید 1000درصد بگید یک میلیون درصد
آخرین اخبار