معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : از ۳ هزار و ۷۸۷ هکتار زمین کشاورزی زیر کشت این محصول در سال زراعی جاری ۲۷۷ هکتار دیم و ۳ هزار و ۳۶۷ هکتار هم آبی است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ سید افشین صفوی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اعلام این که به غیر از دو شهرستان پاوه و ثلاث باباجانی در ۱۲ شهرستان دیگر استان کلزا کشت می‌شود گفت : بیشترین سطح زیر کشت کلزا در شهرستان کرمانشاه با هزار و ۵۳ هکتار قرار دارد و پس از آن، شهرستان‌های کنگاور با ۵۷۴ هکتار و اسلام آبادغرب با ۵۲۵ هکتار در رتبه‌های بعدی است.

او گفت : دو شهرستان جوانرود و دالاهو هر یک با حدود ۱۰ هکتار، دارای کمترین سطح زیر کشت کلزا در استانند سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه برنامه دارد؛ سال آینده سطح زیر کشت کلزا را تا ۶ هزار هکتار افزایش دهد.

صفوی با اعلام خرید ۴ هزار و ۷۲۷ تن کلزا از کشاورزان تا اخر تیر ماه افزود: پیش بینی می‌شود ۴ هزار و ۹۰۰ تن کلزا از کشاورزان استان کرمانشاه خریداری شود. او می‌گوید کرمانشاه رتبه هفتم کشور در کشت کلزا دارد و استان‌های گلستان و خوزستان بیشترین میزان تولید در کشور را دارا می‌باشند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.