رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه با بیان اینکه تاکنون بیش از ۵۱۷ هزار تن گندم به صورت تضمینی توسط مراکز خرید دولتی از کشاورزان استان خریداری شده است، گفت: ۷۱ درصد مطالبات گندمکاران هم پرداخت شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ نوربخش حاتمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه گفت : امسال در بیش از ۳۹۲ هزار هکتار از اراضی استان گندم کشت شد که این سطح شامل ۳۰۱ هزار هکتار گندم دیم و ۹۱ هزار هکتار گندم آبی است.

او بیشترین سطح زیرکشت گندم را مربوط به شهرستان کرمانشاه اعلام و گفت : هم اکنون برداشت گندم در مناطق معتدل و سردسیر در حال انجام است.

او به عملکرد مزارع گندم استان اشاره و افزود: میانگین عملکرد گندم آبی در استان چهار هزار و ۷۰۰ کیلوگرم در هکتار و میانگین عملکرد مزارع گندم دیم هزار و ۱۸۱ کیلوگرم در هکتار است.

او با بیان اینکه مزارع نمونه گندم استان تولیدات مناسبی داشته اند، گفت: در شهرستان روانسر از یک هکتار مزرعه گندم آبی ۱۱ هزار و ۲۵۰ کیلوگرم محصول برداشت شده است.

حاتمی افزود: تاکنون تولید گندم استان به ۶۷۳ هزار تن رسیده و پیش بینی‌ها بیانگر آن است که تولید گندم در استان به ۸۷۰ هزار تن برسد.

او افزود: ۶۷۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان به صورت تضمینی خریداری می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از خرید ۳۷ هزار و ۷۰۰ تن گندم بذری و ۳۸ هزار و ۹۴۰ تن گندم ماکارونی خبر داد.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.