معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا از تأمین آب شرب و صنعت ۱۷ استان کشور از آب دریا خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، قاسم تقی‌زاده خامسی معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: مطالعات استفاده از آب دریا برای مصرف آب شرب و صنعت ۱۷ استان کشور انجام شده و این موضوع در دستور کار وزارت نیرو قرار گرفته است.

او در خصوص برنامه‌های وزارت نیرو در خصوص تامین آب مورد نیاز کشور در سال‌های آینده، اظهار داشت: حدود یک سال است که مطالعات استفاده از آب دریا برای تعدادی از استان‌های کشور آغاز شده و بنا داریم با استفاده از دستگاه‌های آب شیرین‌کن و نمک‌زدایی، به ۱۷ استان کشور ار این طریق آبرسانی شود.

تقی‌زاده خامسی ادامه داد: استان‌های ساحلی در اولویت نخست این برنامه قرار دارند و اولویت دوم استان‌های با فاصله ۱۰۰ کیلومتر از دریا هستند و این برنامه در گام بعدی برای استان‌هایی نظیر خراسان جنوبی و رضوی، کرمان، بوشهر و یزد اجرا می‌شود.

معاون وزیر نیرور در امور آب و آبفا خاطرنشان کرد: چنانچه استان‌های دیگری نیز در این خصوص درخواست داشته باشند، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

تقی‌زاده خامسی در ادامه منابع آب موجود در کشور را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: هرچند بارش‌های سال آبی جاری نسبت به سال گذشته آن هشت درصد کاهش دارد، اما وضعیت منابع خوب است.

او تصریح کرد: چالش موجود پراکنش متفاوت بارش‌ها است که در برخی استان‌ها که در سال گذشته شاهد کمترین میزان بارش بودند نظیر سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان در سالجاری بیش از ۱۰۰ درصد بارش داشته‌اند و در برخی استان‌ها با کاهش شدید بارش‌ها مواجه هستیم، که می‌طلبد مردم نسبت به رعایت الگوی مصرف اهتمام جدی به کار گیرند.


بیشتر بخوانید


تقی‌زاده خامسی همچنین تشکیل کارگروه احیای زاینده‌رود را از خبر‌های خوب برای مردم استان چهارمحال و بختیاری اعلام کرد و گفت: با تشکیل این کارگروه به ریاست معاون اول رییس‌جمهوری هم مشکلات زاینده‌رود برطرف و هم رضایتمندی مردم حاصل می‌شود.

معاون وزیر نیرو به همراه مدیرعامل شرکت توانیر به منظور افتتاح ۱۴ طرح حوزه آب و برق روز چهارشنبه به این استان سفر کردند.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار