سرهنگ آنقی با اشاره به جعل عنوان پلیس فتا از مردم خواست موارد مشکوک را به پلیس اطلاع دهند.

 سرهنگ احسان آنقی رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان مرکزی در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، با اشاره به جعل عنوان پلیس فتا به افرادی که با جعل عنوان کارشناسان پلیس فتا، با افراد دیگر تماس می‌گیرند هشدار داد و از مردم خواست موارد مشکوک را به پلیس فتا گزارش کنند.

سرهنگ آنقی افزود: در پایش‌های فضای مجازی کارشناسان پلیس فتا مشخص شد که افرادی با جعل عنوان پلیس سایبری و استفاده از لوگو و عنوان پلیس فتا، خود را به عنوان مأموران این پلیس معرفی کرده و بدین ترتیب با سوء استفاده از اعتماد کاربران، نسبت به اخاذی، کلاهبرداری و ایجاد مزاحمت برای آنان اقدام می‌کنند.

او اضافه کرد: این افراد با ارسال پیامک قربانیان را تحریک به برقراری تماس کرده و سپس با ارسال فرمی مشخصات حساب هویتی و مالی افراد را به دست آورده و سپس اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب بانکی کاربران می‌کنند.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان مرکزی بیان کرد: پلیس فتا، با شناسایی و برخورد شدید با جاعلان عناوین، هرگونه ایجاد دریافت اطلاعات شخصی افراد را با عناوین و هویت رسمی و طبق اطلاعیه‌های قبلی پلیس انجام خواهد داد و به هیچ وجه به صورت پیامکی و تلفنی درخواست اطلاعات حساس را نخواهند کرد.

او ادامه داد: پلیس با افرادی که در فضای مجازی اقدام به انجام اینکار کنند، برخورد قاطع خواهد داشت و این افراد بی شک به اتهام سوء استفاده از نام و عنوان پلیس و تشویش اذهان عمومی به محاکم قضائی معرفی خواهند شد.

سرهنگ آنقی اظهار کرد: برابر ماده ۵۵۵ مجازات اسلامی بخش تعزیرات، هر کس بدون سمت رسمی یا اذن از طرف دولت، خود را در مشاغل دولتی اعم از کشوری یا لشگری و انتظامی که از نظر قانون مربوط به او نبوده است، دخالت داده یا معرفی کند به حبس از ۶ ماه تا ۲ سال محکوم خواهد شد و چنانچه برای دخالت یا معرفی خود در مشاغل مذکور سندی جعل کرده باشد، مجازات جعل هم شامل حال او خواهد شد.

او با اشاره به اینکه کارشناسان پلیس فتا فرم مدارک هویتی را از طریق فضای مجازی برای کاربران ارسال نمی‌کنند، از مردم خواست تا هرگاه فردی از طریق تماس تلفنی و یا فضای مجازی، خود را به عنوان کارشناسان پلیس فتا به آن‌ها معرفی کرد، قبل از دادن هرگونه اطلاعات، از طریق سایت رسمی این پلیس به آدرس www.cyberpolice.ir از صحت اطلاعات تماس گیرنده و یا صفحه و کانال منتسب به پلیس فتا اطمینان حاصل کنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را از طریق وب سایت پلیس فتا بخش ارتباطات مردمی اطلاع دهند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.