مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح اینترنت اشیاء برای نخستین بار در استان اجرا می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، داود راهزادی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد از اجرای طرح IOT (اینترنت اشیاء) برای نخستین بار در استان خبر داد.
 
راهزادی افزود: طرح IOT  برای نخستین بار در استان با هدف مدیریت مصرف برق در وسایل سرمایشی اجرایی شده است.
 
او بیان کرد: طرح اینترنت اشیاء باهدف مدیریت مصرف وسایل سرمایشی برای اولین بار در شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد اجرا می‌شود تا بعد از آن بتوانیم این طرح را ابتدا برای مشترکین پُر مصرف ارتقاء دهیم.
 
راهزادی با تشریح چگونگی اجرای این طرح، گفت: میزان مصرف برق وسایل سرمایشی به ویژه کولر‌ها و چیلر‌ها در تابستان نسبت به زمستان تا سه برابر افزایش می‌یابد که این افزایش در استان با توجه به اینکه شش شهرستان آن در منطقه گرمسیری است شرایط متفاوت تری دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان افزود: باتوجه به پایین بودن راندمان کولر‌های گازی و مصرف بالای آن‌ها که به‌طور میانگین هرکدام از آن‌ها دو کیلو وات ساعت در ساعات اوج بار، مصرف دارند، که اجرای طرح IOT بسیار ضروری است.
 
او از نصب تجهیزات کنترلی هوشمند در وسایل سرمایشی باهدف مدیریت مصرف در زمان ساعات اوج بار خبر داد و گفت: بانصب این تجهیزات، مصرف وسایل سرمایشی به ویژه کولر‌های گازی از راه دور کنترل و قطع و وصل می‌شود.

او بیان کرد: در طرح IOT، ترموستات کولر‌ها بر روی دمای ثابت تنظیم و فرمان قطع و وصل از راه دور هم صادر تا به‌توان مصرف این وسیله سرمایشی را به‌خوبی کنترل کرد.
 
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان افزود: با نصب این تجهیزات، هر کولر به‌مدت ۴۵ دقیقه فعالیت کرده و ۱۵ دقیقه با فرمان از راه دور قطع می‌شود که می‌تواند در مدیریت مصرف برق مفید واقع شود.
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.