نوزاد نارس متولد شده در بیمارستان فاطمیه با دریافت خدمات تخصصی و فوق تخصصی نوزادان بعد از ۷۱ روز به سلامت از این مرکز ترخیص شد.

نوزاد نارس ۵۰۰ گرمی به آغوش مادر بازگشتبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، دکتر بصیری فوق تخصص نوزادان و رئیس بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان بیمارستان فاطمیه گفت: نوزاد نارس متولد شده در تاریخ ۲۶ اردیبهشت ۹۹ با سن بارداری ۲۴ هفته در بیمارستان فاطمیه بعد از دریافت اقدامات تخصصی و فوق تخصصی بعد از ۷۱ روز به سلامت از این مرکز ترخیص شد.

او با اعلام این موضوع اظهار داشت: خوشبختانه نوزاد ۵۰۰ گرمی ۲۴ هفته با حال عمومی خوب و در آغوش مادر و پدر ترخیص و روانه زندگی شد.

فوق تخصص نوزادان افزود: احتمال زنده ماندن نوزاد متولد شده، در سن بارداری کم‌تر از ۲۵ تا ۲۶ هفته تقریبا ۱۰ تا ۱۵ درصد است و این نوزادان با توجه به عدم تکمیل دوره رشد و نمو در رحم مادر نیاز به مراقبت‌های ویژه بخش نوزادان دارند چرا که دچار مشکلات تنفسی، آسفیکسی، آنومالی مادرزادی، عدم تکامل قلب، مغز و  عفونت‌ها شده که از علل مستعد کننده مرگ نوزادان نارس است.

رئیس بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان بیمارستان فاطمیه با ابراز خرسندی از پیشرفت خدمات تخصصی و فوق تخصصی نوزادان و امکانات بخش‌های مراقبت‌های ویژه نوزادان، خصوصا مرکز فاطمیه تصریح کرد : آمار زنده ماندن نوزادان نارس در کشور  رو به افزایش است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار