هیئت وزیران لبنان در جلسه‌ای به ریاست رئیس جمهور این کشور تصمیم گرفت از رژیم صهیونیستی بخاطر تجاوز روز گذشته شکایت کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری النشره، هیئت وزیران لبنان در جلسه‌ای پشت در‌های بسته، در کاخ بعبدا که به ریاست میشل عون، رئیس جمهور این کشور برگزار شدذ، تصمیم گرفت شکایتی را به سازمان ملل متحد در اعتراض به تجاوز روز گذشته رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان ارائه دهد.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که روز گذشته ارتش رژیم صهیونیستی از وقوع حادثه‌ای امنیتی در منطقه «جبل روس» واقع در مزارع شبعا در مرز لبنان و فلسطین اشغالی خبر داد و اعلام کرد در حال تحقیق در خصوص جزئیات آن است.

این در حالی است که خبرنگار الجزیره از وقوع انفجار‌هایی در نزدیکی مرز لبنان خبر داده بود. این شبکه اعلام کرده بود منابع اسرائیلی از تبادل آتش در مزارع شبعا خبر می‌دهند.

بر این اساس، توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی اقدام به گلوله باران محوطه «رویسات العلم» در منطقه اشغالی کفرشوبای لبنان کرده بود.

پس از این ماجرا، حسان دیاب، نخست وزیر لبنان، اسرائیل را به تعرض به حاکمیت ملی لبنان و نقض قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت متهم کرد.

نخست وزیر لبنان گفت: دشمن با تنش آفرینی خطرناک نظامی، به دنبال تغییر ماموریت نیرو‌های یونیفل و تغییر قواعد درگیری است.

وی افزود: از همه می‌خواهم در روز‌های آینده با احتیاط عمل کنند، زیرا ممکن است اوضاع در مرز‌های ما با فلسطین اشغالی، بدتر شود.

با این وجود، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اظهاراتی بی اساس مدعی شد لبنان و جنبش حزب الله را مسئول هر گونه حمله علیه این رژیم می‌داند.

بنیامین نتانیاهو مدعی شد: هر حمله‌ای که به سوی اسرائیل رخ دهد، حزب الله را مسئول آن خواهیم شناخت. ما برای هر سناریویی آماده هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار