هفت هزار هکتار از اراضی ملی دامغان از تصرف غیرقانونی خارج شد

رییس دادگستری دامغان گفت: هفت هزار هکتار از اراضی ملی در این شهرستان، با هدف حفاظت از انفال و سرمایه‌های ملی، از تصرف غیرقانونی خارج شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علی تقی خاکی رییس دادگستری دامغان گفت: اراضی ملی رفع تصرف شده با کاربری‌های مختلف، از ابتدای سال ۹۹ رفع تخلف و از تصرف غیرقانونی خارج شد.

او افزود: پرونده افراد متخلف به مراجع قضایی ارسال شده است که مجازات متخلفان رفع تصرف و جریمه نقدی است.

خاکی تصریح کرد: این اراضی، پس از اجرای مراحل قانونی، رفع تصرف و انجام عملیات احیا، با کاربری مرتع به مجموع اراضی ملی اضافه و در اختیار اداره منابع طبیعی و آبخیزداری قرار می‌گیرد.

رییس دادگستری دامغان بیان کرد: اراضی ملی از سرمایه‌های ارزشمند کشور است که به همین جهت باید با بهره گیری مناسب از قانون، به صورت جدی از سرمایه‌های ارزشمند انفال محفاظت کرد.

او ادامه داد: منابع طبیعی، میراث گرانبهایی است که باید به صورت صحیح مورد بهره برداری قرار گیرد.

رییس دادگستری شهرستان دامغان گفت: دوران تحول قوه قضاییه به نحوی که برای همه مردم ملموس باشد محقق می‌شود و دستگاه قضایی با حمایت قاطع خود از منابع طبیعی، با متخلفان در عرصه‌های مختلف این حوزه به سختی برخورد می‌کند.

شهرستان دامغان دارای یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۶۹۲ هکتار اراضی ملی است که تاکنون برای ۹۸ درصد از آن سند مالکیت به نام دولت جمهوری اسلامی ایران صادر شده است.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.