علی اکبر عباسی راد گفت: عملیات بیابان‌زدایی در قالب نهالکاری، آبیاری و مراقبت در سطح ۲۵۰ هکتار از راضی بیابانی بخش امیرآباد پایان یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علی اکبر عباسی راد رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان با بیان اینکه عملیات بیابان‌زدایی بخش امیرآباد دامغان با اعتباری معادل چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی انجام شده است گفت: این عملیات به‌صورت پیمانی و توسط پیمانکار بخش خصوصی به اجرا درآمد.

او افزود: در اجرای عملیات بیابان‌زدایی بخش امیرآباد، از نهال تاغ و آتریپلکس به دلیل سازگاری با شرایط سخت محیطی استفاده شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان تصریح کرد: جلوگیری از فرسایش باد، تثبیت خاک، تغذیه سفره‌های آب زیر زمینی، مهار هجوم ماسه‌های روان به روستا و تعدیل و تلطیف آب و هوای منطقه از مهم‌ترین نتایج حاصل از اجرای طرح‌های نهالکاری در مناطق بیابانی است.

عباسی راد اظهار داشت: ۱۰ میلیارد ریال طرح بیابان‌زدایی شامل نهالکاری، بذرپاشی و احداث بند‌های خاکی هلالی با هدف رفع مشکلات ناشی از افزایش بیابان‌زایی در بازه زمانی ابتدای تیرماه سال گذشته تاکنون اجرا شد.

او گفت: به منظور جلوگیری از گسترش بیابان، هر ساله قسمتی از عرصه‌های بیابانی شهرستان نهالکاری می‌شود که در سال جاری این طرح به‌صورت پیمانی در سطح ۵۷۰ هکتار از مناطق بیابانی بخش امیرآباد، رشم و معلمان در حال انجام است.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار