رئیس منابع طبیعی شاهرود خبر داد؛

نهال‌کاری ۳۵ هکتار از جنگل ابر شاهرود

محمدرضا کشاورزیان گفت: نهال‌کاری در سطح ۳۵ هکتار از اراضی جنگلی روستای ابر شاهرود از محل صندوق توسعه ملی در دستور کار قرار دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، محمدرضا کشاورزیان رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود با بیان اینکه مساحت جنگلی شهرستان شاهرود ۱۱۰ هزار هکتار را شامل می‌شود گفت: نهال‌کاری در سطح ۳۵ هکتار اراضی جنگلی روستای ابر از محل صندوق توسعه ملی در دستور کار قرار دارد.

او با بیان اینکه هزینه انجام‌شده این پروژه مبلغ یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال از محل صندوق توسعه ملی است افزود: این پروژه هم‌اکنون ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود بابیان اینکه تلاش شد تا از گونه‌های سازگار با اقلیم منطقه نظیر زرشک، الو وحشی، گلابی وحشی و بلوط برای نهال‌کاری استفاده شود ابراز داشت: با توجه به اینکه درختکاری همواره توصیه بزرگان دین و رهبر معظم انقلاب بوده است لذا در اداره منابع طبیعی شاهرود این مهم در مناطق جنگلی و بیابانی شاهرود پیگیری می‌شود.

کشاورزیان با بیان اینکه با توجه به‌قرار گرفتن در فصل گرم و خشک‌سال کلاس‌های اطفای حریق جنگل و مرتع مستمر در شهرستان شاهرود برگزار می‌شود گفت: یکی از کلاس‌ها تیرماه امسال در تیپ ده محرم از طریق کار با دستگاه دمنده، واترجت و غیره و آموزش‌های شفاهی همراه با عکس و فیلم توسط کارشناسان اداره ترویج و آموزش اداره کل منابع طبیعی سمنان و کارشناسان شاهرود انجام گرفت.

او بابیان اینکه اگر درختان و بوته‌ها نباشند حیات نیز نیست پس در حفظ هر چه‌بهتر این گنجینه ارزشمند باید کوشا باشیم افزود: کارشناسان اداره ترویج منابع طبیعی با حضور در ارگان‌ها و ادارات مختلف اطفای حریق را آموزش داده‌اند تا در زمان بحرانی با دست‌به‌دست هم دادن حریق سریع‌تر مهار شود.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.