جلسه کارگروه اشتغال شهرستان با حضور سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و اعضای جلسه به ریاست فرماندار شهرستان تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  اسفندیار تاجمیری فرماندار شهرستان ضمن تبریک هفته مهارت و کارآفرینی با تاکید بر ضرورت اشتغال و تامین معیشت خانوارها، گفت: با توجه به شیوع ویروس کووید ۱۹ و آثار غیرقابل اجتناب آن بر معیشت و اقتصاد، مسئولیت اجتماعی هر نهاد و ارگانی باید ایجاد اشتغال، تولید و تسهیل آن به شکل موثر و کارآمد باشد.

او شهرستان را دارای پتانسیل و ظرفیت بالا دانست و افزود: شاهین‌شهر و میمه علاه‌بر موقعیت جغرافیایی مناسب ارتباطی با تهران و بهره مندی از آزادراه شمال به جنوب، اولین شهرستان استان از نظر شاخص توسعه انسانی، رتبه دوم توسعه صنعتی استان و رتبه اول ارزش افزوده صنعتی و مرکز شهرستان دومین شهر کشور از شاخص باسوادی و رتبه‌های اول تا سوم کشاورزی در شاخص‌های متنوع را داراست.

تاجمیری، با اشاره به ۸۵هزار نفرجمعیت کارگری و ۱۲هزار واحد صنفی در شهرستان، تصریح کرد: ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود، شهرستان را در موقعیت خاص استانی قرار می‌دهد، اما نگاه بودجه‌ای و برنامه‌ای متناسب با شهرستان وجود ندارد.

نماینده عالی دولت در شهرستان، با تاکید بر نرخ نامناسب بیکاری ۱۷.۴ درصدی (و بالاتراز این برای جوانان و بانوان) افزود: برخی از صنایع بزرگ واقع در شهرک‌های صنعتی شهرستان در راستای جذب نیرو و اشتغال نیازمند؛ تخصص، توانایی و محدودیت‌هایی بوده و جامعه هدف کارگری آن‌ها صرفا از شهرستان تامین نمی‌شود.

فرماندار با تاکید بر قانون ایجاد اشتغال برای معلولین بیان کرد: همه نهاد‌ها و ادارات در راستای اشتغال پایدار مددجویان بهزیستی به این قشر نگاه ویژه داشته باشند.

او با تاکید بر ارتزاق چندهزارنفری از بخش صنایع دستی افزود: صنایع دستی برند استان است و شهرستان نیز در سنوات گذشته دستاورد‌های مناسب وچشمگیری در حوزه اشتغال صنایع دستی داشته‌است که در راستای پایداری و برون رفت از مشکلات پیش آمده مخصوصا بحران کرونا نیازمند نگاه توسعه‌ای و اختصاص تسهیلات مستقل کشوری و ایجاد بازارچه‌های مخصوص توزیع و فروش محصولات صنایع دستی است.

او با بیان این‌که شهرستان دارای رتبه‌اول استان از شاخص رشد جمعیتی است خاطرنشان کرد: شاخص رشد سالانه جمعیت استان ۰.۹۷درصد است و شهرستان شاهین‌شهرو میمه نرخ رشد جمعیت ۳.۶۱درصد و رتبه اول شهرنشینی در استان را داراست و متناسب با این می‌بایست برای ایجاد اشتغال و جذب سرمایه‌گذاری تلاش کرد.

تاجمیری فرماندار با اشاره به وضعیت خاص اقتصادی کشور، تلاش در تحقق امر خطیر اشتغال زایی و جلب سرمایه گذاری در راستای ایجاد اشتغال پایدار را از نیاز‌های مبرم کشور دانست.

در این جلسه پس از گزارش اعضاء و سخنان سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در زمینه تلاش و اهتمام در اصلاح و تقویت فرهنگ و روابط کار، تقویت اعتبارات اشتغالزایی شهرستان در سالجاری، اشتغال معلولین، اجرای طرح‌های مهارتی فنی و حرفه ای، راه اندازی شورای سازش در حوزه اصناف، جذب اعتبار احداث ورزشگاه کارگری، تسهیلات آسیب دیدگان کرونا، توجه به ظرفیت‌های انسانی شهرستان در حوزه اشتغال، پیگیری اتصال شاهین شهر به کریدور فناوری اصفهان و ملاحظات اشتغال اتباع خارجی و نقش کارفرمایان در این زمینه تبادل نظر و تصمیم گیری شد.
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.