سرپرست فرماندهی انتظامی کاشان از ممنوعیت استفاده از مشمولان غایب وظیفه در کارخانه ها، کارگاه ها و واحدهای صنفی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سرهنگ غلامرضا باهنر سرپرست فرماندهی انتظامی کاشان، با اشاره به ممنوعیت استفاده از مشمولان غایب در کارخانه ها، کارگاه‌ها و واحد‌های صنفی گفت: طبق ماده۶۲ قانون وظیفه عمومی، استخدام مشمولان به طور کلی در وزارتخانه‌ها، موسسات وابسته به دولت، کارخانه ها، کارگاه‌ها و موسسات خصوصی بدون تعیین وضعیت خدمت سربازی ممنوع است.

او، تصریح کرد: طبق ماده۶۳ قانون وظیفه عمومی، استخدام کننده یا استخدام کنندگان مشمولین غایب در وزارتخانه ها، موسسات دولتی و وابسته به دولت و نهاد‌ها برای هریک از افراد اول و دوم به کسر نصف حقوق از شش ماه تا یک سال و در صورت تکرار سه مورد یا بیشتر به انفصال دائم از خدمت توسط دادگاه صالحه محکوم خواهند شد.

به گفته او، کسانی که به نحوی مشمولین غایب را در موسسات دولتی و غیردولتی از قبیل کارخانه ها، شرکت ها، آموزشگاه ها، کارگاه ها.
بنگاه ها، مغازه‌ها و تعمیرگاه‌ها بکارگیری نمایند توسط نیروی انتظامی، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اداره صنعت، معدن و تجارت شناسایی و به مراجع قضایی معرفی می‌شوند و مجازات این گونه افراد برای بار اول هزینه سالانه یک سرباز مبلغ ۱۶۳ میلیون ریال و برای بار دوم و بیشتر هزینه سالانه سه سرباز است.

سرپرست فرماندهی انتظامی کاشان در پایان یادآور شد: مشمولان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر درخصوص قوانین وظیفه عمومی از سامانه‌های خدمات الکترونیک وظیفه عمومی از قبیل تلفن گویا به شماره ۰۹۶۴۸۰، پیامک به شماره ۱۱۰۲۰۶۰۱۰، شماره تلفن ۵۵۴۲۱۱۰۰ و یا پایگاه اطلاع رسانی سازمان وظیفه عمومی سایت پلیس به نشانی vazife.police.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.