کارشناس مسوول دفتر توانمند سازی زنان و خانواده اداره بهزیستی اصفهان گفت: نزدیک به ۱۰ هزار زن سرپرست خانوار و خود سرپرست تحت پوشش بهزیستی استان هستند.


مهناز امامی کارشناس مسئول دفتر توانمند سازی زنان و خانواده اداره کل بهزیستی استان اصفهان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان  گفت: بهزیستی استان اصفهان حدود ۱۰ هزار زن سرپرست خانوار را به دلایلی مانند فوت یا از کار افتادگی سرپرست یا مطلقه بودن تحت پوشش دارد.

 امامی  با اشاره به هدف اصلی دفتر توانمند سازی گفت: حمایت از خانواده‌های آسیب دیده، کمک به بهبود شرایط معیشتی و شناسایی منابع و امکانات مراجعین و جامعه از اهداف اصلی ما است تا بتوانیم به وسیله عملی کردن این اهداف زمینه خودکفایی و استقلال خانواده‌ها همراه با بهداشت روانی مطلوب را فراهم سازیم.

او با توجه به حمایت‌هایی که از خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی می‌شود ادامه داد: معیشت خانواده‌ها با توجه به تعداد خانوار از یک نفر تا ۵ نفر به بالا از مبلغ ۲۶۹ هزار تومان تا ۹۵۰ هزار تومان تامین می‌گردد. همچنین امکانات و تسهیلات با توجه به شرایط خانواده‌ها متفاوت است؛ پرداخت هزینه تحصیلی، پرداخت شهریه دانشجویان دانشگاه آزاد، معافیت یکی از فرزندان ذکور خانواده از خدمت سربازی، پرداخت حق بیمه زنان شهری و روستایی به منظور بهره مندی از بیمه بازنشستگی و پرداخت سرمایه کار بلاعوض از سری اقدامات حمایتی می‌باشد.

 کارشناس مسئول دفتر توانمند سازی زنان و خانواده اداره کل بهزیستی استان اصفهان با اشاره به مشکل مسکن که برای آحاد مردم به وجود آمده گفت: با توجه به امکانات و اعتبارات موجود، کمک هزینه ودیعه مسکن، کمک به ساخت و ترمیم منزل و در بعضی از موارد کمک در خرید منزل مسکونی برای این افراد انجام می‌گیرد.

امامی افزود: به زنان سرپرست خانوار و فرزندان آن‌ها که در زمینه‌ای شغلی تخصص دارند، وام‌های کم بهره تعلق می‌گیرد که زمینه کسب و کار آنان را فراهم می‌سازد.

او در راستای توانمندی این افراد در زمینه‌هایی مانند تولید و صنایع دستی و بهره مندی از آن‌ها گفت: به مدد همکارانمان در واحد‌های مددکاری و بسترسازی جهت فروش محصولات، در مناسبت‌های مختلف مانند هفته بهزیستی، دهه فجر و هفته عفاف و حجاب، بازارچه‌های فروش محصولات راه اندازی می‌شوند.

 کارشناس مسئول دفتر توانمند سازی زنان و خانواده اداره کل بهزیستی استان اصفهان با پرداختن به مشکلات و محدودیت‌های زنان سرپرست خانوار، گفت: بی سرپرستی یا بیماری همسر، عدم مهارت‌های کافی، دیدگاه نا برابر جامعه نسبت به زنان سرپرست خانوار و ایجاد آسیب‌های اجتماعی برای آنها، بالا بودن هزینه‌های زندگی و ناکافی بودن فرصت‌های شغلی مناسب از موانع ایجاد شده بر سر زنان سرپرست خانوار می‌باشد.

امامی در خصوص خانواده‌های دارای فرزندان چند قلو، خاطر نشان کرد: خانواده‌های ۲ قلو تا ۵ قلو با توجه به جمعیت بالای آن‌ها دارای مشکلات معیشتی و مشکل مسکن می‌باشند. کمبود اعتبارات و منابع دفتر توانمند سازی زنان و خانواده استان اصفهان سبب این شده که حمایت‌های لازم از این افراد صورت نگیرد، لذا در این راستا از کلیه دستگاه‌های حمایتی و خدماتی، جهت رفاه حال این خانواده‌ها که بیشتر آن‌ها از اقشار آسیب پذیر جامعه هستند، مساعدت به آن‌ها را در کنار سازمان بهزیستی را تقاضا داریم.
 
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.