جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در استان قزوین گفت: با توجه به آمار بالای مبتلایان به کرونا، ظرفیت تخت‌های آی سی یو در بیمارستان‌ها پر شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین،  منوچهر حبیبی جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در استان در ستاد مقابله با کرونای شهرستان تاکستان گفت: با توجه به آمار بالای مبتلایان به کرونا، ظرفیت تخت‌های آی سی یو در بیمارستان‌ها پر شده است و در زمینه تامین اکسیژن مورد نیاز بیماران کرونایی با مشکل مواجه هستیم که این موضوع نگران کننده است.

حبیبی افزود:ضعیت شهرستان‌های تاکستان، قزوین و بویین زهرا از نظر شیوع ویروس کرونا قرمز است و برخی محدودیت‌ها به مدت ۲ هفته در آن‌ها اعمال خواهد شد.

او اضافه کرد: برگزاری مراسم عروسی و عزا و تجمعات غیر ضروری عامل اصلی شیوع بیماری کرونا در استان و مخصوصا شهرستان تاکستان است که باید اینگونه مراسم با محدویت تعداد نفرات برگزار شود.

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در استان گفت: در روستا‌ها و بخش‌های شهرستان‌های درگیر کرونا هر نوع مراسمی برگزار می‌شود باید بخشدار، فرمانده کلانتری، دهیار و بهیار روستا بر آن نظارت کنند تا با محدودیت نفرات برگزار شوند.

حبیبی تاکید کرد: تالار‌های پذیرایی و هتل‌ها تا دو هفته آینده در شهر‌های استان تعطیل است و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و تعزیرات حکومتی باید در این زمینه نظارت داشته باشند.

حبیبی افزود: با توجه به شیوع موج دوم بیماری کرونا، دو شعبه بانکی در استان تعطیل شده است و بیش از ۶۰ کارمند بانکی به بیماری کرونا مبتلا شدند.

او اضافه کرد: باید دانشگاه علوم پزشکی آمار کارمندانی که به کرونا مبتلا شده اند را به صورت روزانه اعلام کند تا مردم آگاهی و احتیاط لازم را برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک داشته باشند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.