مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت:متقاضیان واجد شرایط از امروز می‌توانند برای طرح تسهیلات بانکی کمک ودیعه اجاره مسکن ثبت نام کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: متقاضیان واجد شرایط از ساعت ۱۰ صبح امروز می‌توانند برای نام نویسی اولیه دریافت تسهیلات بانکی کمک ودیعه اجاره مسکن با کد ملی سرپرست خانوار را از طریق تلفن همراه شخصی به شماره پیامکی ۳۰۰۰۷۳۶۴۰ ارسال کنند.

علیرضا قاری قرآن، پایان نام نویسی متقاضیان را ۹ مرداد بیان کرد و افزود: برای رعایت اصول بهداشتی و جلوگیری از گسترش بیماری کرونا و رفاه حال متقاضیانی که قصد دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن را دارند، ثبت‌نام از متقاضیان با استفاده از سامانه پیامکی انجام خواهد شد.

او، سقف تسهیلات کمک ودیعه اجاره مسکن برای مستأجران کلانشهر اصفهان را ۳۰۰ میلیون ریال بیان کرد وگفت: تسهیلات بانکی موضوع این مصوبه از محل منابع تسهیلات تخصیصی به واحد‌های کسب و کار‌های آسیب‌دیده کرونا است.

مدیرکل راه وشهرسازی استان اصفهان افزود: تسهیلات تخصیصی با کارمزد ۱۳ درصد و با سررسید یک ساله به مستاجرین واجد شرایط پرداخت می‌شود و در دوره قرارداد سود تسهیلات را مستاجران پرداخت می‌کنند و اصل تسهیلات در سررسید تسویه خواهد شد.

علیرضا قاری قرآن گفت: متقاضیان دریافت این تسهیلات ابتدا از طریق ارسال پیامک ثبت نام اولیه می‌کنند و سپس در زمان‌بندی اعلامی الزامی است در سامانه وزارت راه و شهرسازی به نشانی www.tem.mrud.ir ثبت نام کنند.

او افزود: شرایط متقاضیان طرح تسهیلات بانکی کمک ودیعه اجاره مسکن شامل داشتن فرم (ج) سبز، نداشتن سابقه مالکیت از سال ۱۳۸۴ به بعد، متاهل یا سرپرست خانوار بودن، داشتن سابقه پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا برای دریافت این تسهیلات الزامی است.

مدیرکل راه وشهرسازی استان اصفهان گفت: همچنین متقاضیان الزامی است دارای اجاره‌نامه رسمی یا اجاره نامه ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و دارای کدرهگیری باشند.

علیرضا قاری قرآن افزود:گروه‌های مشمول دریافت تسهیلات موضوع این مصوبه، کارگران و حقوق بگیران ثابت، (با اولویت ازدواج‌های جدید و خانواده‌های پنج نفره و بیشتر)، مشمولان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی کشور و زنان سرپرست خانوار تعیین شده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.