کمیته امداد استان اصفهان در حمایت از مددجویان اجاره‌نشین ۹۷ میلیارد ریال کمک هزینه اجاره و ودیعه مسکن به این افراد بی بضاعت پرداخت کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،هادی بنایی معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان، سهم بزرگی از سبد مخارج خانوار‌های نیازمند شهری را اختصاص به هزینه‌های مربوط به مسکن دانست و گفت: کمک به تأمین مسکن و سرپناه مناسب برای نیازمندان، کمک به توانمندی و عزتمندی آن‌هاست.

هادی بنایی، خرید و احداث مسکن مناسب برای نیازمندان را در شهر‌ها با مشکلات زیادی مواجه دانست و گفت: در این شرایط حمایت از مددجویان از راه پرداخت کمک‌هزینه اجاره ماهانه همچنین مشارکت در تأمین ودیعه مسکن، عملی‌تر است.

او تأکید کرد: ۱۲ هزار و ۶۵۷ خانوار از جامعه تحت حمایت این نهاد در استان اصفهان مسکن ندارند که پارسال به این خانوار‌ها ۹۶ میلیارد و ۹۴۰ میلیون ریال تسهیلات ارائه شد.

او گفت: بیش از ۶۱ میلیارد و ۳۸۰ میلیون ریال از این میزان تسهیلات به صورت وام ودیعه مسکن و بقیه نیز در قالب بلاعوض در زمینه اجاره بها پرداخت شده است.

او با اشاره به سهم بالای مخارج مربوط به مسکن در زندگی نیازمندان به ویژه در کلان شهر اصفهان و فراهم نبودن امکان کمک به تمام خانوار‌های مستاجر تحت حمایت، بر ضرورت هم‌افزایی و هماهنگی فعالان عرصه خیر و احسان برای تغییر رویکرد ارزاق محور این عرصه، تاکید کرد و گفت: حرکت به سمت کمک‌هایی که باعث پایداری وضعیت نیازمندان می‌شود از مهم‌ترین چشم‌انداز‌های کمیته امداد است و مسکن در کنار اشتغال و خودکفایی بزرگ‌ترین سهم را در ایجاد پایداری در زندگی مددجویان این نهاد دارد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.