رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان بیله سوار از تسطیح، رگلاژ و قنوزنی بیش از ۶۰۰ کیلومتر از حریم راه‌های روستایی شهرستان بیله سوار خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ضیاء فکری، رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان بیله سوار در بازدید از روند اجرایی طرح ابرار گفت: بیش از ۶۰۰ کیلومتر از حریم راه‌های اصلی و روستایی شهرستان بیله سوار در ۴ ماهه گذشته توسط راهداران تسطیح، رگلاژ و قنوزنی شده است.

او با بیان اینکه در قالب طرح ملی ابرار بیش از ۱۵ کیلومتر از راه‌های روستایی این شهرستان در حال بهسازی است افزود: از این مقدار ۱۲ کیلومتر در محور قره دره و سه و نیم کیلومتر دیگر در محور آلی کندی در حال انجام است که در محور قره دره ۹ کیلومتر شن ریزی و ۵ کیلومتر زیرسازی انجام شده و آماده آسفالت می‌باشد و همچنین محور آلی کندی نیز در مرحله تراکم بستر و شن ریزی است.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان بیله سوار با اشاره به اینکه بهسازی و بهبود راه‌های روستایی علاوه بر تسهیل در رفت و آمد و داد و ستد روستاییان نقش مهمی هم در تولیدات کشور و جلوگیری از مهاجرت آن‌ها به شهر‌ها می‌شود.

فکری با اشاره به پروژه‌های فعال این شهرستان احداث باند دوم کمربندی بیله سوار را یاد آور شد و اظهار کرد: در این پروژه ۳ کیلومتر تراکم بستر، خاکریزی و پخش مصالح انجام شده است.

او از بازگشایی راه ارتباطی ۱۵ روستا در محور عزیزکندی واج اشمه که در سیل تیر ماه مسدود شده بود خبرداد و تصریح کرد:با تلاش شبانه روزی راهداران ۳ هزار و ۵۰۰ متر مکعب ریزش برداری انجام و همچنین ۴ دستگاه از ابنیه فنی اسیب دیده نیز ایمن سازی شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان بیله سوار صیانت و حفاظت از حریم راه‌ها را از وظایف مهم راهداری دانست و گفت:با فعالیت گشت راهداری در محور‌ها تاکنون از ۱۶ مورد تجاوز به حریم راه و ساخت وساز‌های غیر مجاز در شهرستان بیله سوار جلوگیری شده است.

فکری ارتقای ایمنی محور‌ها را از اولویت‌های اصلی راهداری شهرستان بیله سوار عنوان کرد و افزود:راهداران شهرستان مرزی بیله سوار در ۴ ماهه گذشته با استفاده از ۲۰۰ تن آسفالت سرد و گرم جاده‌های این شهرستان را لکه گیری کرده اند.

او تهیه ونصب ۹۰ عدد علائم اخطاری و انتظامی، شستشوی علائم بعد از هربارندگی، سرویس دوره‌ای ده دستگاه ماشین آلات سبک وسنگین، رنگ آمیزی ۱۲۱ متر از سرعتکاه‌ها و برچیدن ۷۶ عدد از علائم فرسوده را از مهمترین اقدامات مهم راهداری شهرستان بیله سوار برشمرد و بیان کرد: پروژه بهسازی راه روستایی عزیز کندی هم با استفاده از ۲۴۳ تن آسفالت بطول ۵/۱ کیلومتر لکه گیری و ۴۵/۱ کیلومتر روکش به عرض ۵/۵ متر انجام شده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.