مدیرکل تامین اجتماعی لرستان از پرداخت ۶۰ میلیارد تومان به منابع سازمانی تامین اجتماعی استان خبرداد.

جهانی مدیرکل تامین اجتماعی لرستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، گفت: هزینه‌های جانبی که سازمان تامین اجتماعی متاثر از کرونا انجام داد و خسارت‌هایی که در این حوزه به منابع سازمانی تامین اجتماعی در طول ماه‌های اسفند، فروردین، اردیبهشت و خرداد متوسط ۶۰ میلیارد تومان در هرماه وارد شده که تقریبا نزدیک به ۲۴۰ تا ۲۵۰ میلیارد تومان هزینه‌های ما افزایش پیداکرد.

او افزود: سازمان تامین اجتماعی از همه فرصت‌ها ومنابع استفاده کرد تا بتواند خدماتش را به طور کامل به بیمه شدگان، مستمری بگیران وکارفرمایان پرداخت کند.

مدیرکل تامین اجتماعی لرستان ادامه داد: اشتغال یکی از موضوعاتی است که در کرونا مورد توجه بود و ۱۱ گروه کارگاهی داشتیم که فعالیتشان تحت تاثیر کرونا قرارگرفت.

جهانی اظهارداشت: ما طبق مصوبات ستاد کرونا مکلف شدیم بسته‌های حمایتی که تامین اجتماعی برای بیمه شدگان، کارفرمایان ومستمری بگیران ارائه بدهیم.

او افزود: ما ۲۰ هزار بیمه شده داریم که از این تعداد ۱۱ هزارو ۵۰۰ نفر شرایط بیمه بیکاری را داشتند ودر دومرحله پرداخت کردیم ومرحله سوم هم در حال پرداخت است.

مدیرکل تامین اجتماعی لرستان گفت: ۳۰ میلیارد تومان به مستمری بگیران متاثراز کرونا پرداخت شده است ومستمری بگیرانی که جامانده هستند با اصلاح اطلاعات هویتی خود می‌توانند از این شرایط استفاده کنند.

جهانی افزود: در شرایط موجود با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت کارگاه‌ها در حوزه‌های توزیعی، خدماتی وتولیدی عملیات خودرا انجام می‌دهند.

او افزود: با بحث کرونا بیش از ۳۰ درصد حق بیمه سازمان تامین اجتماعی چه جاری چه معوقه پرداخت شد وومصارف سازمان بیش از ۳۰ درصد افزایش پیداکرد.

جهانی گفت: نزدیک ۴۰ نوع خدمت را درقالب تعهدات کوتاه مدت وبلند مدت را به بیمه شدگان، مستمری بگیران و کارفرمایان ارائه دادیم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.