مدیر کل تعاون لرستان گفت: افراد واجد شرایط بیمه بیکاری که پیامک تایید نهایی برای آن‌ها ارسال شده، ظرف ۱۲ ساعت وقت دارند شماره حساب و نام بانک مورد نظر را در این سامانه معرفی کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان گفت: افراد واجد شرایط بیمه بیکاری که پیامک تایید نهایی برای آن‌ها ارسال شده، ظرف ۱۲ ساعت وقت دارند شماره حساب و نام بانک مورد نظر را در این سامانه معرفی کنند.

علی آشتاب گفت: هیچ نیازی به مراجعه حضوری در ادارات تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی شهرستان‌های استان نیست و تمام کار و فرآیند به شکل سیستمی انجام می‌شود و پس از معرفی شماره حساب و نام بانک مورد نظر، پرداخت بیمه بیکاری توسط وزارت تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی صورت خواهد گرفت.

او افزود: متقاضیانی که واجد شرایط تشخیص داده شده اند و پیامک برای آن‌ها ارسال شده بایستی در معرفی شماره حساب دقت لازم را داشته باشند چراکه در غیر اینصورت مسئولیت آن بر عهده فرد متقاضی است.

 مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان لرستان ادامه داد: دولت برای کارگرانی که به طور غیر ارادی و به واسطه تاثیرات بیماری کرونا بیکار شده اند، سه ماهه‌ی اسفند، فروردین و اردیبهشت ماه را مورد حمایت بیمه بیکاری قرار خواهد داد.

آشتاب گفت: ۹ هزار و ۶۷ کارگر قراردادی استان مشمول بیمه بیکاری کرونا شده‌اند که همچون سایر استان‌های کشور تاکنون مبلغی برای این افراد واریز نشده است.

او افزود: درکارگروه بررسی و مقابله با پیامد‌های اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا ۱۳ رسته شغلی آسیب دیده از کووید ۱۹ به استان‌ها ابلاغ و چند نوع حمایت از سوی ستاد ملی کرونا برای آسیب دیدگان در نظر گرفته شد.

 مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان لرستان ادامه داد: پرداخت وام یک میلیون تومانی به مشمولان دریافت یارانه، حمایت مالی و تسهیلاتی از بنگاه‌ها به ازای هر بیمه شده ۱۲ میلیون تومان و بنگاه‌هایی که تعطیلی اجباری شدند ۱۶ میلیون تومان از جمله این حمایت‌ها است.

آشتاب با اشاره به اینکه در بحث بیمه بیکاری بیشترین تاثیر کرونا برروی بخش خدمات و بنگاه‌های کوچک بوده افزود: در لرستان ۱۳ هزارو ۸۳۵ نفر متقاضی دریافت بیمه بیکاری شدند و پس از پالایش ۹ هزار و ۶۷ نفر واجد شرایط بودند.

مشخصات ۱۲۵ هزار کارگر بیمه شده در لرستان ثبت شده است.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا کاظمی
۰۸:۵۶ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
با سلام اینجاته بیکار هستم بعد از فوت پدرم مسیولیتنادر و نیز خواهرم با من است با شیوع بیماری کرونا دیگر پیک کارنمکنم نه یارانه ای برای من واریز می‌شود و نه بسته حمایتی یا معیشتی ندارم