در هفته‌های اخیر میزان مبتلایان کرونا در خراسان رضوی به‌طرز چشم‌گیری افزایش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، در هفته‌های اخیر میزان مبتلایان کرونا در خراسان رضوی به‌طرز چشم‌گیری افزایش یافته و آمار‌های رسمی وزارت بهداشت از افزایش ۳۰۰ درصدی موارد ابتلا و بستری در مراکز درمانی این استان حکایت دارد.

این در حالی ا‌ست که روز جمعه ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۲۰ درصد از بستری‌شدگان مراکز درمانی مشهد مقدس را "غیربومی" عنوان کرد و از دیگر هموطنان خواست برای حفظ سلامت خود و دیگران از سفر به این شهر جداً خودداری کنند.
 

بیشتربخوانید


در همین‌باره حسن جعفری معاون استاندار خراسان رضوی گفت: مهمترین عامل افزایش ۳۰۰ درصدی موارد ابتلا و بستری بیماران کرونایی در خراسان رضوی رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی فردی و اجتماعی از سوی شهروندان است.

او افزود: از سوی دیگر اطمینان کاذب نیز عامل مهم دیگری است که سبب شده مبتلایان به این ویروس مبتلا شوند.

معاون استاندار خراسان رضوی ادامه داد: با بسیاری از بیماران مبتلا و بستری شده این بیماری که صحبت می‌کردیم بیان می‌شد که عمدتا تصور می‌کردند به این بیماری مبتلا نمی‌شوند.

جعفری بیان کرد: در حال حاضر رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی اعم از فردی و اجتماعی مهمترین اصلی است که باید در دستور کار قرار گیرد تا شاهد کاهش موارد ابتلا باشیم.
 
 
انتهای پیام//ف.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۰۵ مرداد ۱۳۹۹
حرم و اماکن مذهبی رو نباید این قدر زود باز میکردند