بسیاری از متقاضیان خودروی پارس تندر به دلیل دیر کرد در زمان تحویل و پلاک نشدن خودرو‌های ثبت نامی بعد از گذشت ۳ سال ناراضی هستند.

تندر پارسبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،سال گذشته به دلیل افزایش آلودگی هوا، خودروسازان موظف به ساخت خودرو با استاندارد یورو پنج شدند زیرا خودروهای دارای این نوع استاندارد آلایندگی کمی نسبت به مابقی خودروها دارند.

سال گذشته خودروسازان اقدام به ثبت نام خودروهایی با استاندارد یورو پنج با موعد تحویل امسال کردند. اما خبر‌ها حکایت از این دارد که برخلاف قانون هوای پاک همچنان خبری از خط تولید خودروی یورو ۵ از ابتدای سال نیست و خودروسازان پس از گذشت حدود پنج سال هنوز زیربار ارتقای استاندارد‌ها نرفته‌اند.

بسیاری از متقاضیان خودروهای ثبت نامی با باشگاه خبرنگاران جوان تماس گرفتند و تقاضای پیگیری این موضوع را داشتند، البته بسیاری از متقاضیان خودروی خود را تحویل گرفته اند اما به دلیل مشکلات ثبت پلاک، نمی توانند از آن استفاده کنند. 

حسام قاسم زاده مدیر بازاریابی و فروش شرکت پارس خودرو  در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، گفت:خودرو‌هایی که تولید شده ، با همکاری محیط زیست پلاک و تحویل مشتریان داده شده است.

قاسم زاده گفت:تا امروز حدود ۳ هزار خودرو تحویل مشتریان داده شده است، اما برای تعدادی خودرو به ناچار، طرح تبدیل گذاشتیم.

او بیان کرد: از ۲ سال پیش طرح های تبدیل متنوعی برای مشتریان در نظر گرفته ایم و همچنان این طرح در حال اجرا است، یعنی برای مشتریانی که به ناچار خودرویی برای تحویل نداریم و ثبت نام انجام شده است، طرح تبدیل گذاشتیم.

مدیر بازاریابی و فروش شرکت پارس خودرو گفت: یکی از طرح‌ها این بود که ۳ تا از بهترین خودروهایمان (مانند کوییک) را با قیمت قدیم به مشتریان تیر ماه سال ۹۷ تحویل دهیم.


بیشتر بخوانید


پارس تندر

عدم تحویل خودرو بعد از ۳ سال انتظار

یکی از متقاضیان خرید پارس تندر، در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان  با اشاره به عدم تحویل خودرو در موعد مقرر، گفت: در اسفند ماه ۱۳۹۶ اقدام به خرید حواله خودرو پارس تندر از شرکت پارس خودرو کرده ام و بعد از حدود ۳ سال انتظار  سر انجام در تاریخ ۱۳۹۹/۲/۲۷ اقدام به تکمیل وجه کردم.

او بیان کرد: در حال حاضر هنوز هیچ خبری از تحویل خودرو و حق خودمون نیستیم. شرکت می گوید که به علت عدم مجوز سازمان حفاظت از محیط زیست مجوز برای صدور پلاک نمی دهند. چرا که خودرو استاندارد آلایندگی یورو ۴ دارد و طبق دستور العمل سال ۱۳۹۹ سازمان حفاظت از محیط زیست برای خودرویی که استاندارد یورو ۵ نداشته باشد، مجوز صدور پلاک صادر نمی کند.

این متقاضی ادامه داد:تقریبا ۶۰۰ نفر خودروی پارس تندر و حدود ۲۰۰۰ نفر گروه ساندرو این خودرو را در سال ۹۶ پیش خرید کردند.این خودرو باید ۳ سال پیش تولید می شد.

خودرو پارس تندر

سرگردانی ۱۲۵۰ نفر از مردم به خاطر اختلاف سازمان استاندارد و خودروساز

یکی دیگر از متقاضیان خودرو در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان،  با اشاره به عدم تحویل خودرو در موعد مقرر، گفت:  سال ۹۶ یک دستگاه خودرو پارس تندر ثبت نام کردیم، قرار بود ۶ ماهه آن را تحویل دهند.اما ۲۶ ماه از زمان تحویل خودرو گذشته است.

او با بیان اینکه هزار و ۲۵۰ نفر از مردم به خاطر اختلاف سازمان استاندارد و خودروساز سرگردان شده اند، گفت:  در حال حاضر ماشین در نمایندگی بدون پلاک مانده است. حدود هزار و ۲۵۰ خانواده این مشکل را دارند. در قرارداد ما یورو ۴ قید شده بود و حالا بدلیل اینکه سازمان استاندارد می گوید خودرو‌ها باید استاندارد یورو ۵ باشد، خودرو ما پلاک نمی شود، چرا که قانون یورو پنج بعد از عقد قرارداد ما با شرکت صادر شده.

یکی دیگر از متقاضیان خودرو در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت:  اینجانب اسفند سال ۹۶ خودرو تندر در شرکت پارس خودرو با موعد تحویل شهریور ۹۷ ثبت نام کردم که بعد ۲۰ ماه تاخیر از موعد تحویل اردیبهشت ۹۹ خودرو پارس تندر تحویل دادند، ولی با گذشت دو ماه از تاریخ تحویل به دلیل اختلاف پارس خودرو و محیط زیست هنوز پلاک برای خودرو پارس تندر صادر نشده و هیچ کس هم پاسخگو نیست.

او با اشاره به عدم صدور پلاک خودرو پارس تندر بعد از گذشت دو ماه از تاریخ تحویل توسط پارس خودرو، گفت: این رویه مشکلات زیادی را برایمان ایجاد کرده است. درخواست پیگیری داریم. 

باشگاه خبرنگاران جوان تا حصول نتیجه این موضوع را از مسئولان ذی ربط پیگیری می کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فریده خجک
۲۰:۰۷ ۰۸ دی ۱۳۹۹
بنده اذز91باموعدتحویل خرداد92مگان ازپارس خودرو ثبت نام و35میلیون پول که تقریبا95درصدپول ان بودراپرداخت کردم برج4امسال هم تعزیرات تهران رای به تحویل وجبران ضرروزیان به نفعم صادرکرده که تاکنون هیچ اقدامی از شرکت پارس خودرو وسایپاانجام نشده یعنی بیش ازگذشت 8سال و2ماه باید اینطر حقوق مردم لگدمال بشه وهیچ مرجع ونهادی مثل قوه قضاییه نباید پیگیرحقوق عامه باشد که خودروساز به ارای صادره مراجع قضایی بی تفاوت باشند.باتشکر لطفا شماپیگری کنید
آخرین اخبار