مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: در فاز اول برگزاری دوره آموزش‌های همگانی خانه‌های هلال در استان کرمان، این طرح در ۱۲۷ خانه هلال اجرا خواهد شد.

برگزاری دوره آموزش همگانی در ۱۲۷ خانه هلالبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، رضا فلاح مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمان در نشست مشترک با مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری با اشاره به راه اندازی و فعالیت ۱۴۱ خانه هلال در سطح استان بیان کرد: کرمان استان حادثه خیزی است و هدف از ایجاد و فعالیت خانه‌های هلال، افزایش تاب آوری روستا‌ها و محلات در زمان مقابله با حادثه و بحران است.

او با اشاره به آموزش و توانمندسازی نیرو‌های داوطلب خانه‌های هلال به عنوان بازوان جمعیت هلال احمر، گفت: ارتقای کیفی تجهیزات و فعالیت خانه‌های هلال با هدف بهره مندی آحاد جامعه از این مراکز از اهداف مهم جمعیت هلال احمر در روستا‌ها و محلات است.

او افزود: در فاز اول برگزاری دوره آموزش‌های همگانی خانه‌های هلال در استان کرمان، این طرح در ۱۲۷ خانه هلال اجرا خواهد شد.

او بیان کرد: در سال ۹۸ با دهیاران ۳۰۰ روستا جلسات توجیهی در ۸ منطقه استان برگزار شد که در حال حاضر ۱۴۱ خانه هلال در کرمان فعال هستند که مابقی روستا‌ها تا پایان سال جاری نیز راه اندازی و فعال خواهند شد.

او با اشاره به جایگاه رتبه دوم استان کرمان با فعالیت ۱۴۱ خانه هلال تصریح کرد: همکاری فرمانداری ها، بخشداری‌ها و دهیاران جهت فعالیت خانه‌های هلال و تامین تجهیزات اولیه مورد نیاز در امر امدادرسانی بسیار حائز اهمیت است.

صادقی مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری کرمان در این نشست با اشاره به اینکه آحاد جامعه علی الخصوص روستائیان حس و اعتماد بسیار خوبی نسبت به جمعیت هلال احمر دارند، گفت: این نگاه مثبت عموم به جمعیت هلال احمر باعث موفقیت این نهاد مردمی در اجرای برنامه‌های عام المنفعه و بشردوستانه شده است.

او راه اندازی خانه هلال را اقدام مفید و اثربخش عنوان کرد و افزود: روستا‌های حادثه خیز که دارای جمعیت زیادی هستند باید در اولویت راه اندازی خانه‌های هلال قرار گیرند.

او بیان داشت: با توجه به اینکه در عصر تکنولوژی به سر می‌بریم، اما همچنان تاثیرات آموزش در امر پیشگیری بیش از بیش حائز اهمیت است.

صادقی با اشاره به اینکه این طرح جایگاه بسیار خوبی در روستا‌ها پیدا خواهد کرد، افزود: همکاری دهیاران، شورا‌های شهر و همچنین بهره گیری از ظرفیت خیرین در روستا‌ها با هدف راه اندازی خانه‌های هلال و اجرای دوره آموزش همگانی توسط دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری کرمان پیگیری خواهد شد.

او با اشاره به اینکه استان کرمان دارای ۲۵۰۰ دهیاری است، عنوان کرد: کیفیت برنامه‌های جمعیت هلال احمر و بهره گیری از حضور و توان همه اهالی روستا‌ها در خانه‌های هلال باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار