مدیرکل اداره غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی از عملیات خرید تضمینی گندم در استان خراسان رضوی بالغ بر ۴۰۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حمیدرضا نوری مدیرکل اداره غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی گفت: از ابتدای فصل خرید تضمینی گندم در استان خراسان رضوی و در ۶۰ مرکز، کمسیون و انبار‌های مباشر خرید بالغ بر ۴۰۶ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری و ذخیره سازی شده است.

او افزود: این میزان خرید گندم در غالب ۴۷ هزار و ۳۹۲ محموله تحویل مراکز خریدی که در سرتاسر استان با پراکنش مناسب مستقر شده اند شده است.

مدیرکل اداره غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی با اشاره به قیمت ۲۵ هزار ریالی خرید تضمینی گندم در سال جاری ادامه داد: این قیمت با احتساب ۴ درصد افت مفید و ۱ درصد افت غیر مفید بوده است که کیفیت گندم‌های خریداری شده، متوسط پرداختی در ازای هر کیلو گندم را به ۲۵ هزار ۶۶ ریال ارتقا داده است.

بیشتر بخوانید؛


نوری در خصوص پرداخت مطالبات کشاورزان بیان کرد: تمامی کشاورزانی که تا تاریخ ۲۱ تیر ماه محموله دسترنج خود را به مراکز خرید تحویل نموده اند بصورت کامل وجه گندم‌های تحویلی خود را دریافت نموده اند که این خود مبلغی معادل ۸ هزار و ۳۲۶ میلیارد ریال و ۸۲ درصد مبلغ کل گندم‌های خریداری شده را شامل می‌شود.

او تصریح کرد: تاکنون شهرستان‌های تربت جام با ۴۶ هزار تن، چناران با ۴۱ هزار تن و مشهد با ۴۰ هزار تن بیشترین حجم خرید استان را به خود اختصاص داده اند.
 
انتهای پیام//ا.د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.